Alla inlägg den 17 november 2012

Av Therese - 17 november 2012 10:40

Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör jag nog gå till massören pronto! Men det får vänta till efter helgen vilket fall.


I torsdags fick jag äntligen åka mot Örebro för handledning av min uppsats! Arbetet har ju stått totalt still i två veckor eftersom jag jagat handledare, men nu har jag desto mer att göra vill jag lova. Helgens uppgift är att testköra analyser i SPSS (ett analysverktyg) för att till på måndag ha bekantat mig med materialet jag har att jobba med samt bestämt vilka variabler (ex kriminalitet, sjukdomar, etc) jag vill använda mig av i min analys av kvinnliga och manliga psykopater och könsskillnader. Eeeeeh?! För det första ska programmet laddas ned, vilket görs i skrivande stund, sen ska jag hoppas på att det är rätt version av programmet, fräscha upp minnet i hur man arbetar med programmet och därefter fundera över tidigare nämnda uppgifter. Sen på detta undrar handledaren om jag fortfarande är inne på att skriva klart innan jul och självklart är jag ju det, tänk att vara heeeeeelt ledig över jul och nyår, vilken dröm! Men då gäller det att jag lägger manken till nu och går in min skrivarbubbla. Men det ska gå!


 

Hejja, hejja!!


Men nog om skolarbete och lite mer hästar. Pica har ridits på kandaret i två dagar, bytte ut nosgrimman mot en tunnare då betten blev lite knas med den förra och det blev mycket bättre! Så nu är kandaret i sin originalutformning förutom pannbandet som är med pärlor från Fortes et liber  Får nog ta en bild en dag för det är ju så fint    Provade en ny grej med stångtygeln som jag fick tips av Emma om. Jag håller bridongen på den "vanliga platsen" och stångtygeln mellan ring- och långfinger och tipset var då att låta stångtygeln "runda" långfingret och löpa mellan lång- och pekfinger, kanonbra! Fick en mycket bättre känsla och visste vart jag hade vilket bett och Pica kändes bättre i munnen också. Sen att Pica var lite vrång vid ridning beror ju bara på att jag kommer åt henne mycket bättre på kandaret, lilla Pican kan inte bara hänga sig i bettet och trycka på framåt då. Passar inte henne alltid utan då åker handbromsen i istället vilken jobbas bort med lösgörandearbete.


Nu ska jag försöka mig på lite textarbete med uppsatsen iväntan på att SPSS laddas klart.
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards