Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Hööks-premiär, tenta och ridning

Av Therese - 29 april 2010 23:00

Ca 09.30 i morse satt jag i bilen tillsammans med Andréa på väg mot Örebro med destination nyöppnande av Hööks. Vi hade tänkt att det borde ju inte komma så många dels för att det är torsdag och öppnar kl 10, det betyder att många jobbar, går i skola osv. Vi hade dock fel! Kommer in på parkeringen som är totalt smockfull, folk hade till och med parkerat på gräsmattan bredvid(!), jag sa då: "Men vad är det för puckon som tycker Hööks är så revolutionerande att de är här när det öppnar liksom?!" Tänkte inte på att även vi var lika puckade   

 Inne i butiken råder det totalhysteri, folk är både högt och lågt, sliter och drar i grejer och ja gud vet allt. Andréa och jag tar oss längst in i butiken för att hitta någon sorts ro. Men jag säger bara hysteri! Folk hade kundkorgar smockfulla med grejer och andra hade "hö-påsar" fulla med grejer, det var som att vara på Ullared! Undrar liksom "What´s the big deal med Hööks?"

När vi handlat klart skulle vi ta oss till kön, vi var då vid kassan och tog oss längre och längre bak. Snart var vi längst in i butiken och kön fortsatte längs med väggen. En timme tog det att komma ut från att vi ställde oss i kön till vi betalde. EN TIMME!!!
Efter Hööks så åkte vi mot Biltema, där var det också parkeringskaos. Även Biltema har haft nyöppning, så det stod bilar överallt. Vi hittade till slut en plats bakom alla andra bilar liksom, åkte igenom den "avspärrning" som var och där andra bilar stod parkerade mot. Inne på Biltema gjorde vi den snabbaste rundan någonsin, slog in artikelnummer i datan och sedan fullfokus mot hyllan tog ett släpvagsnlås mot kassan med snabbt stopp för att plocka med termomugg. Betalde och gick ut till bilen. Då upptäcker vi att de har stängt den öppning vi åkt igenom och att en annan bil parkerat där så det går inte att flytta avspärrningen heller! Instängda på byggarbetsplats! Men som tur var så åkte en annan bil så vi kunde smita förbi. Snabbt stopp på Granngården där jag fyndade brunt fleece med rosa kantband från Eskadron till 50 % rea, Pica blev fin fin i det täcket.   

Sen blev det att förtära mat på Rosali´s Deli, därefter mot uni där jag hade tenta. Kan säga att jag nog aldrig hittat på så mycket på en tenta förut, hoppas på ett G helt enkelt.


Väl hemma vid halv 6 bytte jag om och for upp till stallet. Mockade, gjorde mat och borstade. Fick sällskap av Angie och Snoris ut på hoppbanan. Snoris är en ridskolehäst, som fått sitt smeknamn efter kvarkan vi hade i höstas. Han var liksom "offret" därav Snoris, han är supergullig men med en liten släng av ADHD eller något tror vi för han är inte riktigt som han ska. Men söt det är han!

Pica kändes stark, men hey jag var ju ute och hon var inte spänd så då var det helt okej. Red inte jättelänge utan jobbade lite trav skänkelvikningar och volt. Samma jobb i galopp och avslutade med att länge ett par gånger, hon svarar superfint fram men sen är det där med upptaget som är lite svårt. Måste lära mig att rida in i upptagen så vi bibehåller galoppen och inte släppa iväg minsta lilla på kraven på kvalitétsgalopp utan samma rytm oavsett tempo. Vänstergalopp kändes mycket bättre än höger, men det är ju även hennes starka galopp så inget konstigt med det.
Imorgon blir det en tur i skogen för att rensa både min och Picas hjärna, för på lördag är det tävling. Så hela eftermiddagen och kvällen kommer gå åt till duschning, smörjning och packning.


  

Har inga nya bilder att bjuda på tyvärr   


Nu ska jag gå och duscha. Imorgon får jag äntligen en behövlig sovmorgon där jag kan gå upp sedan och njuta av nya Ridsport och en god frukost. Sedan en fika med Malin innan jag åker till stallet och tar tag i allt som behövs göras.

Tre dagar ledigt från plugg är det och de dagarna är redan fulla med hästar, me like!

På återseende!


// therre



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards