Alla inlägg den 7 april 2010

Av Therese - 7 april 2010 21:16

...ca 50 sidor lästa i psykologiboken fick jag ge upp. Ögonen rörde sig och "läste" men inget uppfattades av hjärnan, jag kunde inte ens tänka på något annat liksom. Vilket annars är väldigt lätt hänt när man sitter och läser om en miljon detaljerade experiment och på engelska dessutom. Så jag gav upp helt enkelt, vill gärna ha någon sorts koll på det jag läser om.


Så jag begav mig till stallet iställt. Där väntade ju en förhoppningsvis härlig träning. Och vet ni, den blev himla härlig! Pica var helt super. Red totalt 25 minuter varav Ola hjälpte till med någon kommentar här och där. Jag var inte ensam om vi säger så, FF som tränade för Cissi, Madde och jättebiff-Loffe och sen söta Emilia på ännu sötare Lott = trångt på 20x40m!!!
Men jag red på Pica ändå, först på fyrkant lite skänkelvikningar och sedan in på volten där Ola stod på läktaren. Pica blev kanoners och Ola kommenterade med att nu började hon ju faktiskt få lite gung i steget. Då blev jag glad! Tänk att vi kommit så långt på så kort tid egentligen, nu fick jag verkligen mer hopp för framtida utveckling. Eftersom hon gick så fint och det var trångt i ridhuset fick jag avsluta henne istället. Dumt att förstöra när hon gick så bra, bättre att sluta på topp helt enkelt!

Men jag insåg att för att vi ska kunna komma någonstans här i världen med dressyren så behövs det konditions tränas, så nu jäklar ska det ut och promeneras och sedan så småningom börja springa. Vill vänta på utlåtande från ortopeden om vad man får och inte får göra med diskbråck, men gå är ju alltid bra I think.


Efter ridpasset fick hon fina Bucas-täcket på sig och en tuss hö. Sedan skulle jag lägga in lindor i min korgstapel i sadelkammaren, men den korgen ramlade bara ned och passade inte längre, så jag blev arg och sparkade in korgen (hur nu det skulle hjälpa det till det bättre?) och då rasade alla korgar istället. Bra gjort!


  


Angie kom sedan in mitt i mitt raseriutbrott och sa att hon sett att själva ställningen hade gått sönder.


  


Hur sjutton är det möjligt?! Men det blev till att knyta ihop med hösnöre och sedan köpa ny nästan gång jag åker till Ikea.


  


  


Tillfällig lagning som jag hoppas håller.

Hur kan det gå sönder egentligen? Jag vägrar erkänna att det kanske är lite för många grejer, så det är ju inte det som är problemet iaf   Så jag skyller på att den är gammal helt enkelt.


Imorgon åker jag till uni för att först träffa min nya grupp, spännande och se vad det är för människor. Sen blir det föreläsning, väl hemma vid halv 6 så är det direkt upp till stallet för ridning. Hoppas självklart på samma känsla som idag. Nu blir det duschen.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards