Alla inlägg den 16 april 2010

Av Therese - 16 april 2010 19:25

Fredag idag vilket innebar först uni och sen shopping i sällskap av mamma. Jag vet att inläggen inte duggat tätt men efter ridningen i onsdags så blev jag liksom helt depp på mig själv, mer om det längre ner.


Dagens shopping blev halvt lyckad och halvt misslyckad. Har länge länge velat ha och letat efter ett par svart jeans, men finns det några som passar? Nej för mina ben är inte gjorda för vanliga byxor, oftast är det för tajta i vaden(!). Så jag fick ge upp, köpte två enkla tröjor på Vero Moda istället i blått och gammelrosa, samt ett vitt baslinne på Gina Tricot. Sen bar det av till Ikea där jag köpte en svart ram som jag ska sätta Picas gångartsdiplom i, ville även ha en mindre ram för att sätta bäbisbilden på Pica i men de skulle komma in igen vecka 18.
Efter Ikea vidare till Stadium där jag hittade fin fina Lacoste skor för 500 pix   Blev kär i dem direkt, men självklart så fanns det bara ett enda par 38:or kvar och de hade en annan tjej redan "paxat" då hon höll i "visningsskon". Jag blev tjurig och sa: "Jaha, min vanliga tur, igen!" Expedit-killen skulle då var snäll och säga: "Så kan du ju inte tänka!" Men jag sa att det kunde jag visst. Hur som så sa expedit-killen att det kunde finnas sådana skor i stan så mamma var snäll och åkte dit med mig och visst fanns de där!


  

Se inte en svart sko, utan blååååå!

 

Väl hemma så åkte jag till Pica och longerade på hoppbanan, hon fick bara spunk-ryck en gång och galopperade hejvilt i alla galopper som fanns. Så hon fick galoppera tills hon själv inte ville mer. Knäppa häst! Men till slut så blev hon rätt så fin.


  


Men nu till varför det inte varit någon blogglust. I onsdags hade jag planerat att rida på hoppbanan eftersom hon fått gå inne några dagar. Men jag blir så förbannad och trött på mig själv som är sån jävla fegis! Orolig och hela tiden på spänn med världens ont i magen pga att jag känner ett sådant obehag av att rida ute. Vet inte om det beror på att Famor bockade av mig förr förra sommaren eller om det är omkullridningen med Donia. Men jag tycker verkligen det är obehagligt att rida utomhus. Speciellt när Pica blir spänd och ska börja hoppa och greja, jag vet ju att det inte blir något mer och hon skulle aldrig kasta av mig. Hon är ju världens snällaste även om hon ibland blir väldigt spänd och trippar på tårna. Jag vet inte vad jag ska göra åt det! Det bästa är ju att tvingas sig själv att rida utomhus så mycket som möjligt. Men när jag rider så blir jag ju bara hård i handen och kniper med benen = ingen avslappnad behaglig ridning. Tänkte prova att ha graman på imorgon för att se om jag kanske kan få Pica lägre i formen, hon blir lätt statisk och hög i formen ute, gramanen kan jag ju ta hjälp av genom att böja henne bättre osv när vi kommer till de lägena. Även om jag verkligen hatar gramtygel och tycker den inte ska användas för ofta så kanske det är en hjälp, iaf värt att prova.

Någon som har något annat förslag?


Nu ska jag snart äta mat, sen blir det tv hela kvällen. Imorgon blir det plugg för fulla muggar! Har kollat på studieplanen och får jag VG på nästa tenta med så kommer jag att få VG på hela kursen, med förutsättning att jag självklart klarar sista tentan såklart. Så nu ska jag verkligen plugga ordentligt för att få till det sista VG som jag verkligen behöver. Men nu är maten klar!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards