Alla inlägg den 30 april 2010

Av Therese - 30 april 2010 20:44

Då var allt packat och klart inför morgondagens tävling. Transporten fixad med nytt spån och hö i nät och höpåsar. Klarade av att backa intill, koppla på och köra ner den 100 m där den ska sova över natten, allt med Angie´s hjälp. Kände mig väldigt duktig som faktiskt börja kunna det där lite bättre. Imorgon kopplar jag på och ställer transporten i läge för lastning tills Andréa kommer.


  


Blev väldigt förvånad när jag smörjde och packade allt hur lite det är nuförtiden som jag tar med mig på tävling. När jag tävlade med Donia hade jag ju en full tvättkorg med grejer plus två fulla höpåsar med grejer! Nu har jag en tvättkorg med alla ridtillbehör och en höpåse med "täcken för alla väder", sen var det slut på packning. Kanske att jag insett att man inte behöver ha dubbelt utav allt längre   


Pica fick fin svansfläta utav Mimmi igen, thanks a lot!


  


Bada fick hon också göra ofc, så nu har hon vita tecken på benen igen och inte pissgula och bruna som de varit ett tag. Kanske även att kroppen blivit brun istället för gråbrun. I hope so anyway!

Imorgon bär det alltså av mot Färjestad för att rida LB:1 som har starttid 12.35 och LA:1 som har starttid 15.57 Hoppas allt går smärtfritt hela dagen igenom och att både jag och Pica kan skärpa till oss och rida fint.


  


Nu ska jag snart äta kvällsmat, om min far ville komma hem någon gång(!) Därefter blir det att ta det lungt och bara andas, sen sova skönt hela natten.
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards