Alla inlägg den 28 april 2010

Av Therese - 28 april 2010 16:11

Tentaplugg är verkligen intensivt och jag har kommit fram till att det är nu, sista dagen, som jag verkligen går in för det och gör det på djupet. Skapar logiska förklaringar till alla fenomen som vi människor har. Och det är många fenomen det ska jag säga, mycket att hålla reda på. Men jag hoppas det går bra imorgon, kommer nog vara svårt med tanke på att övningstentorna var väldigt svåra och klurig, svårt att få grepp om vad läraren vill att man ska svara på. Tur det är mesta dels flervalsfrågor (igen!   ) och korta svarsfrågor där man enbart ska definera olika begrepp, tur att vi är en så stor klass så vi kan få sådana "lätta" tentor.


Åkte till stallet på morgonkvisten idag för att kunna få bättre fokus till pluggningen. Brukar annars efter ett tag sitta och planera mitt kommande ridpass när koncentrationen tryter, men icke idag.
Pica var som vanligt mindre glad av att behöva jobba på morgonen. Otroligt lat i galoppen! Blir formen bra så är galoppkvaliteén dålig och är galoppkvaliteén bra då är formen dålig. Men hellre har jag bra galoppkvaliteé och dålig form ett tag än tvärtom, formen kommer ju som sagt med lösgjordheten. Red galoppdelen i LA:1 ett par gånger. Behöver få henne att sätta sig bättre innan vändningen in på linjen "halvt igenom" och sedan bibehålla henne tillbaka genom den förvända galoppen, supersvårt! Ryggningarna kommer även de bli supersvåra efter som Pica inte alls förstår vad jag menar när jag vill att hon ska rygga. Får väl vara glad om vi kan få ett eller två steg med bibehållen form på lördag. Bättre det än att hon slår sig fri och krampaktigt ryggar. Men jag ser LA:n som en utmaning, måste ju träna på det även om vi inte är helt klara för toppen-resultat än.


  

På lördag får jag inviga mitt nya hårnät och nya benskydd   


Imorgon är det som sagt tentadags men det är inte förrän kl 14.15, före det så ska jag och Andréa fara runt i Örebro för att besöka diverse affärer. Först på schemat står premiär-öppningen av Hööks, därefter ska vi besöka Biltema, Ikea och Rosli´s Deli där vi ska äta goood kycklingsallad innan jag måste vara på uni.

Nu ska jag försöka öppna TR i pdf som bara brukar fungera en gång per dag på min dator, beställde därför ett eget dressyr TR i "bokform". Sen är det dags att fortsätta repetitionen.
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards