Alla inlägg den 8 april 2010

Av Therese - 8 april 2010 23:02

Pica fortsätter även idag att kännas gudomlig och då ska tilläggas att stövlarna åkte på idag. She´s the best helt enkelt! Ångrar inte en minut eller krona på denna underbara häst!

Stövlarna även de fortsätter att briljera, de börjar bli mjukare och börjar få den där som kallas för underskänkel att ligga på någorlunda bra plats. Dock är de fortfarande lite stela vid vristen så svikten man har i vristen hamnar på något konstigt vis uppe i höften. Jag vet knepigt låter det, men lets say att det är väldigt skumpigt då.

Så när jag avslutade henne idag hade vi återigen fått fint gung/svikt/häng vad det nu kallas(?) i steget, en helt otroligt bra känsla! Hoppas på fler sådana och definitivt sådan på nästa träning då vi kan få rida mer i den härliga känslan.


Välinvesterade pengar #1    

      


Välinvesterade pengar #2   

 


Från välinvesterade pengar till skola. Idag fick jag träffa min nya grupp. Tanken var att jag skulle ha träffat dem innan föreläsningen, men eftersom Örebro har dragit om alla busslinjer (till det sämre!) så kom jag 5 minuter innan föreläsningen började. Så det var till att skicka sms till den tjej som jag hade nummer till och bad att få träffa alla utanför salen på rasten. Så sagt och gjort så träffades vi och det verkar vara en hop trevliga och roliga människor, me like! Så imorgon ska vi genomföra vårt experiment (som jag kan redogöra för imorgon) vilket ska bli väldigt spännande. Sen så skriver vi klart rapporten redan nästa vecka, härligt! Då slipper man ha det hängande över sigi flera veckor och sen stressa ihop allt på slutet. Kanon!


Så imorgon far jag med Andréa in redan vid halv elva mot uni för att plugga lite och sedan luncha tillsammans innan vi skiljs åt.
Pica får Mimmi-mys och promenad imorgon vilket kommer göra henne gott. Hon förtjänar det efter två kanon pass två dagar i rad. Nu ska jag entra duschen och sen sova är väldigt trött.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards