Alla inlägg den 2 april 2010

Av Therese - 2 april 2010 19:34

Den här dagen har nog haft väder för alla fyra årstiderna! Regn, blåst, snöblandatregn, spöregn, hällregn, snö och sist men inte minst strålande härligt solsken! Så när solen sken då ville man bara ge sig ut och rida, men icke. Haft ponnyhoppningstävling hela långa dagen och det har flutit på himla fint trots lite funktionärsstress på morgonen, men det hör liksom till. Hela tävlingen slutade 14.30 och 15.00 var banan sladdad och ombyggd inför morgondagens hästhoppningstävling.


Skönt med kort tävlingsdag, det gjorde att man inte behövde känna dåligt samvete över hästen utan Pica fick sig en härlig skrubb med massageborsten. Jäklar vad hon fäller, IGEN! Nu kändes det som om hon fått tjockare päls igen, men det kanske bara beror på att hon är lite ruggig pga fällningen. Men hursom, hon kliade på mig och jag kliade på henne idag, det är äkta kärlek det   


 

Idag fick hon vila eftersom matte var trött efter gårdagens utgång och dagens snurriga tävling. Ponnyhoppning är snurrigt, believe me!   

Imorgon tar vi nya tag med ridningen igen. Hon gick hyfsat bra igår morse när jag red. Till en början var hon lite besvärlig i vänster sidan, men efter att ha jobbat ordentligt med öppnor och böjning på volt så var hon rätt så bra. I galoppen kändes hon himla fin i högervarvet, även om hon började med att samla sig själv. Vi kom knappt framåt, men hon tyckte väl hon var duktig som samlade sig fint och hade super kort galopp och fin avknäppt nacke. Inte riktigt vad matte ville, så vi tog lite vänstergalopp sen var höger väldigt bra.


Nu ska jag vänta på Andréa som kommer och hämtar mig. Vi måste tydligen maila tidningarna med dagens resultat, inget som jag direkt tänkte på förut. Men vi fixar så de blir nöjda. Vi har ju haft hela Karlskogas media ute på

tävlingen idag, KT, Kuriren och CTV. Bra med reklam!

Imorgon hejjar jag lite extra på Angie och Luna som ska starta sin andra tävling tillsammans, hejjar självklart på alla andra ryttare från KgRK också.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards