Alla inlägg den 7 december 2011

Av Therese - 7 december 2011 19:42

I år fick Pica en tidig julklapp i form av ett nytt innetäcke med fleece och "glatt" yta = fastnar inget spån = matte glad! Så det kanske var mer en julklapp till mig än till Pica? Men jag säger att den är till Pica, det känns mer okej så  


   

Pica uppskattar inte att behöva vänta uppbunden medan matte gör annat


Täcket fyndades på Hööks för endast 164 pix, rena kapet enligt mig! Och jag hade tur då det bara fanns två stycken kvar, ett i storlek 135 och ett i storlek 155. Tur att jag hade provat Darini´s 155 dagen innan och visste att det skulle passa på Pica. Köpte inte bara täcket utan även ett eget pelham, då Andréa ville ha tillbaka sitt igen (Tackar mucho för lånet!).

Pelhamet har ju gjort "underverk" för både mig och Pica ridmässigt. Idag var verkligen en sådan dag då jag upptäckte det igen. Har inte ridit på pelham på ett tag, då det som sagt gått åter till ägarinnan. Så i och med vår onda cirkel har det inte varit på topp den senaste tiden. Men idag var det återigen en riktig fröjd och lätthet att rida igen. Pica trivs så fruktansvärt bra på pelham, hon är nästan som en annan häst! Jag kunde rida med små fina mikrohjälper och Pica svarade galant. Så himla underbart ridpass på en alldeles underbar häst! Måste få till en film när hon är så här bra någon gång, för hon är så himla fin då.

Så nu när jag äger ett eget pelham så kommer jag att rida på detta nu i två dagar till innan det blir vanligt tränsbett igen, har nog hittat den perfekta kombinationen mellan "svagt" och "skarpt" bett.


På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards