Direktlänk till inlägg 2 april 2012

Tävlingsgroom och hagelritt

Av Therese - 2 april 2012 10:56

Söndag igår alltså, den dagen började tidigt med att stiga upp och bege sig mot stallet. Där blev till slut utsläpp av 28 stycken hästar i sällskap med 2 årselever, gick på ca 20 minuter. Med andra ord flöt det på kanon-najs! Gillar snabba, smidiga utsläpp med duktiga stalltjejor! Sen intogs frukost och allehanda snick-snack i några timmar innan det var dags att hjälpa Sara och Bemi i deras 4e dressyrstart någonsin. Framridningen gick superbt för dem! Bemi har nog aldrig sett så fin och avslappnad ut! En vinst för dem bara där   Inne på banan blev det en spänd Bemi som såg många spöken här och där men Sara löste alla problemen toppenbra! Så nu ser jag fram emot att få åka iväg med dem till nytt ställe för tävling   Själv måste jag erkänna att jag blev rejält tävlingssugen! Så jag slängde ett snabbt öga på tävlingsterminen och såg att augusti kanske kan vara ett bra mål, då kanske vi är tillbaka där vi avslutade. Återstår att se, men jag tar sikte och mål på att kanske, kanske starta i augusti igen..


Gårdagen bjöd inte bara på tävling utan Pican skulle ju få sig en omgång också. Så på eftermiddagen blev det borst och sedan på med grejer för att bege mig till den enda lediga ridbanan på anläggningen, dressyrbanan. Pica tyckte det var lite småläskigt att gå dit bort men det gick fint. Väl där insåg jag att underlaget var helt splendid för ett härligt dressyrpass på min fina Pica. Framskrittning ett par varv innan jag tog tygeln, såg mörka moln som tågade in över oss men tänkte att det nog inte gjorde så mkt med lite regn. Så lite arbete i skritt och därefter trav. Hann väl inte ens trava fram ordentligt innan vinden ven till och snö började falla, fortsatte rida och tänkte att det var ett bra tillfälle att träna på lite annorlunda väder. Men två sekunder senare blåste det till och hagel regnade ner över oss, vinden ven från alla kanter och Pica tyckte inte det var särskilt kul och gjorde två ansatser till att sticka. Så jag beslutade att det inte var värt att fortsätta. Så med korta tyglar och stadig skänkel om Pica, begav vi oss hemåt i hagelstormen. Såg knappt något utan fick kisa under hjälmen och lita på Pica helt enkelt. Ju närmare stallet vi kom desto mer blåste det! Skrattretande var det väl när det 30 minuter senare var sol och uppehåll igen, men då hade Pica redan fått betfor, BoT-paddar och täcke på sig. Så då fick det vara!


Ikväll blir det träning igen, har bytt träningstid till måndagar eftersom jag går i skolan de flesta torsdagar och det passar sig bättre så. Träna måste man ju!

På återseende!


// therre

 
 
Ingen bild

Sara

2 april 2012 13:24

Han har nog aldrig varit så fin som han var på framridningen, i alla fall inte i vänster varv! Tack för all hjälp :D

Therese

2 april 2012 21:21

Han var riktigt fin!! Det var bara kul :)

 
Stallbruttan

Stallbruttan

3 april 2012 09:02

Usch, ja! Aprilvädret har slagit till extra hårt och tidigt i år! >.< Skönt att ni kom hem välbehållna! Glad att så pass mycket av snön har smält bort igen!

http://stallbruttans.blogg.se

Therese

3 april 2012 16:22

Ja det kan man säga!
Jag röstar för Ingen mer snö-kampanj :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards