Direktlänk till inlägg 3 april 2012

Konsten att bli lycklig

Av Therese - 3 april 2012 16:22



Den där filuren ovan, med Mimmi i sadeln på bilden, kan konsten att göra sin matte väldigt glad och lycklig! Igår visade hon återigen varför hon är så bra som hon är, värd varenda litet motstånd och värd varenda krona som hon kostar! För igår var hon helt super från början till slut på träningen  


Började med att skritta fram och Pica upptäckte snabbt hålet i mellanväggen som självklart kunde innehålla massor av farliga monster som äter söta prinsess-hästar! Men hur som så blev Pica lite på tårna till en början men slappnade av efter en stund när hon insett att det inte fanns några monster. När jag väl skulle ta tyglarna så skulle hon till att testa med att stanna och tjura, en snabb kick med skänkeln för att visa vem som bestämmer och sen gjorde vi om proceduren med att ta tygeln. Fungerade fint andra gången. Tog trav direkt efter det och redan nu kändes hon fin. Höll om med skänkeln och små kramningar i tygeln så föll hon på plats, fin framåtbjudning hade hon också. Tog därefter galopp för att få igång motorn ordentligt. Sen tog träning vid.

Fick börja med att jobba henne med att hitta formen och ställningen och kontroll på tempo och takt. Gick relativt snabbt att hitta så vi övergick till att rida öppna på volt i båda varven i trav. Pica flyttade super fint! Jag kände själv att jag hade en bra position i sadeln. Efterhand övergick vi till galopp där det jobbades med lite tempoväxlingar och formen, fick sedan vända igenom volten med bibehållen galopp och gå över i förvänd. Här var Pica helt förändrad från innan hon skadade sig. Istället för att sträva uppåt med formen sökte hon sig nedåt! Två månaders vila har verkligen gett strålande resultat på Pican   Hon hade till och med bättre form i den förvända galoppen jämfört med den rättvända och hur ofta händer det?!
Efter den förvända galoppen red vi återigen en härlig trav, taktmässig men det där extra trycket saknas men det kommer tillbaka med mer styrka hos Pica. Hela passet kändes helt kanonbra, trots Picas trotsighet i början. Hon är tillbaka och det med besked!!


Världens bästa häst!


Idag kom ett positivt besked i brevlådan, skattedeklarationen! Efter att ha fått betala restskatt i två år får jag äntligen tillbaka pengar vilka kommer gå till omstoppning av sadeln och kanske något annat skojigt om det blir pengar över. Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag beger mig till stjärnan  

På återseende!


// therre  



 
 
lindhaha

lindhaha

3 april 2012 17:10

fast imorgon kommer jag paja allt igen ;)

http://lindhadressyr.blogg.se

Therese

3 april 2012 20:30

Haha!! Tror jag nog inte ;)

 
Ingen bild

Carina S

4 april 2012 06:58

Hej! Har du ett vet intyg när du söker dispens för nosnätet?
Mvh Carina

Therese

5 april 2012 12:11

Hej Carina!

Ja, det har jag. SvRF kräver att man har ett när man ansöker.

 
Stallbruttan

Stallbruttan

4 april 2012 21:54

Nej, vad du säger lindaha! Härligt att det gick så bra idag, Therese - man blir ju så glad så man kan SPRICKA när det går så bra!! :D

Tror förresten att jag går med i din snökampanj ;)

http://stallbruttans.blogg.se

Therese

5 april 2012 12:11

Super Stallbruttan!!

 
Ingen bild

Minna

7 april 2012 08:06

Bosse kanske lämnade kvar sina demoner i hålet så vi slapp dem...

Therese

7 april 2012 17:44

Men så var det nog ja, haha! :D

 
Pennelina

Pennelina

7 april 2012 22:00

Glad påsk :-D

Kramar <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

Therese

8 april 2012 10:16

Tack detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards