Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Påsken

Av Therese - 10 april 2012 15:36

I söndags skrev jag ett låååångt jättebra inlägg med bilder och allt, men som vanligt när man verkligen får blogglust och får till ett sånt där bra inlägg så hänger sig hela bloggplatsen.se och allt försvinner. Måttligt arg blev jag då!
Men jag kände mig manad att anta utmaningen idag igen, so here I go:

Påsken firades traditions enligt med två dagar lokal hopptävling för ponny och häst hos Karlskoga Ridklubb. I år hade vi även divsion 3 båda dagarna vilket innebar en hel del starter och en hel del förvirring och oklarheter. Men vi överlevde! Jag säger bara så här: Överlever man att anordna lagtävling med divsion 3 för ponny, överlever man allt! Många gröna och nya ekipage som ska ut på sin första tävling vilket innebär att man verkligen måste ha full kontroll på alla funktionärspositioner och jag tycker vi ordnade allt super!
Årets nyheter inför denna hopptävling var två nya hinder som mina två idérika och kreativa vänner Andréa och Madde fixat och dolat med hela förra veckan!


Allra först: De traditionella påskhoppningarna har nu fått ett påskhinder!

Med...


...en kyckling! Hur fränt är inte det?!


Sen ett hinder som alla klubbar borde ha, nämligen ett klubb-hinder:



Sjuuuukt snyggt!


Så KgRK`s hinderpark börjar bli en rejäl sådan! Sedan tidigare har vi ju dessa:


         


Nu börjar det bli kul att anordna hopptävlingar när man har så fina hinder och framförallt när man har en massa bra och arbetsflitiga funktionärer!!!


Pican fick i helgen vila både långfredagen och påskafton pga just tävlingarna, orken finns liksom inte till ridning då. Men det gjorde inte henne något då hon på torsdagen lyckats sparka sig på insidan av ena bak och därmed fått ett sår. Men såret är nu läkt och ser fin, fint ut! Pica har inte hindrats från någon ridning pga sår iaf och det är det bästa och viktigaste.
Ridpassen förra veckan var mestadels dressyr, en dag begav jag mig till hoppbanan för att galoppera. Pica var vild och gjorde lite bus vilket gjorde att jag tog det mer lugnt än vilt vid galoppen. Ville inte riskera att ramla av, det är jag för gammal för anser jag och med den kommande helgens bravader hade det inte passat så bra.  


Så nog om påskens händelser och dags för mig att snart bege mig mot stallet. Idag väntar promenad av en stycken dressyrhäst och en stycken ryttare med fruktansvärd träningsvärk. Första styrketräningspasset på vääääldigt länge skedde igår i form av TRX, en sorts träning med snören från taket. Mycket effektiv träning för ryttare, styrka, stabilitet och balans! Men ack så ont det gör idag, men träningsvärk botas bäst med träning så ett försök till promenad i rask takt blir det idag.

På återseende!


// therre

   

   



 
 
Stallbruttan

Stallbruttan

11 april 2012 21:37

Oaj! Hoppas promenaden hjälpte!
Finfina hinder! :D Visst är det kul att ordna tävlingar när allt flyter på bra - här är det tyvärr lite svårt att få ihop funktionärer. Folk ville inte ens komma på funktionärsutbildningen... :/

http://stallbruttans.blogg.se

Therese

12 april 2012 12:11

Tack! Tro mig, vi har samma problem vid varje tävling. Funktionärbrist men på något sätt brukar det lösa sig med vår tappra guldstjärnor som ställer upp varje gång :)

 
Ingen bild

Andréa

11 april 2012 22:47

Bra inlägg!! Trx är gött men ändå så ont. Idag kan jag äntligen gå i och ur bilen på ett rätt så normalt sätt... Hmm!!

Therese

12 april 2012 12:10

Bra träning, men jag vet faktiskt inte om det är värt smärtan som är efter...

 
Ingen bild

Linda Å

13 april 2012 20:59

Ni har verkligen gjort jätte fina hinder!

Therese

16 april 2012 13:11

Dom är så sjukt snygga :D All heder åt de som slitit som djur: Lollo, Angie, Madde och Andréa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards