Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Här är det...

Av Therese - 16 april 2012 13:12

...tomt på inlägg men inte på aktivitet. 3 nya kommentarer väntade mig när jag loggade in och det ger mig stor glädje! Så kommentera på allt ni bara kan, svarar på allt jag tycker är av värde att svara på  


Helgen som gått har jag tillbringat i Uppsala med ett besök hos min bror. Han är tre år äldre än mig och väldigt akademiskt lagd då han pluggat civilingenjör i bioteknik i 4 eller 5 år och nu arbetar som doktorand inom biofysik vid KTH i Stockholm. Kanske löser han världens alla problem i framtiden?! 
Trippen till Uppsala (eller Muppsala som Kina kallar det  började vid 7 på lördagsmorgonen och vädret var superfint ända fram till utkanten av Uppsala där det var snöstorm! Snöblandat regn och 1 cm snöslask på backen kändes så där måste jag säga. Tur jag ändå tog min "tjocka" jacka och inte skal-jackan. Hursom så besökte vi Uppsala centrum där jag fyndade hejvilt. En topp, en kofta och två par trosor för under 300 spänn! Hela kalaset uppgick till koftans ordinarie-pris, jag är lite av en rea-fyndare! De flesta av min plagg i min "vanliga garderob" är rea-fynd som jag oftast suktat/klämt/känt på ett tag innan. Det gäller att inte vara för snabb jämt   Inhandlade även ett par löpar-tights (som invigdes i spåret idag och var splendid!). Hittade även en Vagabond-butik där jag fick klämma och prova min nya favoritskor från just Vagabond (vem är förvånad?):


Bild härifrån


 Kan hända att dessa flyttar in till mig när jag fått lön, man behöver väl inte spara jämt?! Och jag behöver ju ett par till skor att varva med...
Efter centrum åkte vi ut till hästsportbutiken Sporren där jag fick klämma och känna på en massa saker igen. Dock var jag lite besviken då det var så litet utbud denna gång mot sist. Men tro inte jag gick ut därifrån tomhänt för det! Precis innan jag skulle gå ut ur butiken plockar jag upp en ryktborste för att känna på en sista grej. Och det är minsann inte vilken borste som helst!! Utan samma typ av ryktborste som jag har idag och som jag letat efter i år och dar då min nuvarande är rätt så sliten  efter ca 10 år användande. Jag blev överlycklig!! Har köpt andra ryktborstar men de är liksom inte lika bra, den här borsten har liksom DET med stort D! Så nu kommer Pica blänka finast i hela stallet  


På lördagskvällen gick vi ut och åt på en grekisk restaurang. Där åt jag fläskfilérullader med fetaoströra, klyftpotatis (riktig liksom!), rödvinssås och sallad. HUR GOTT SOM HELST! Så är man på besök i Uppsala (alternativ bor där) rekommenderar jag ett besök på Tzatziki   
På söndagen blev det hemfärd och väl hemma åkte jag till stallet för att hälsa på Stjärnan och fixa hagen, då hennes kompanjon Ganzy nu flyttat till sitt nya hem.
Ikväll blir det äntligen träning igen, får se om lördagens tömkörning gett något resultat.
På återseende!


// therre


 
 
Stallbruttan

Stallbruttan

17 april 2012 11:10

Sv. Då låter det som att du ska köra på löpningen - slit dina nya byxor mde hälsan! Det är väl ändå mer uthållighet än rå styrka, vi ryttare behöver ;)

Härligt med en massa fynd! Man får nog försöka ta efter den där kläm- och känntekniken lite!

http://stallbruttans.blogg.se

Therese

17 april 2012 11:28

Du har så rätt så!
Ja kläm och känntekniken är fabulous, fast inte när det gäller hästprodukter i begränsade limited edition upplagor, då är det köp direkt som gäller ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards