Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Therese - 22 oktober 2008 21:11

Tanken idag var att jag skulle rid, äntligen! Har ju inte ridit min häst sen i fredags pga av tävlingen i helgen. Men icke då. Stormen ute orsakade strömavbrott i 30 - 40  minuter på ridskolan eller rättare sagt hela anläggningen. Så lektionerna fick avbryta och där satt jag sen arg och väntade i förhoppning att strömmen skulle återvända. Jag var ju så jäkla peppad att äntligen rida och träna på sitsen.
Men när strömmen äntligen kom tillbaka så bestämde jag mig för att longera honom istället eftersom jag vet av erfarenhet att storm som ger strömavbrott ofta gör att det hoppar lite fram och tillbaka med strömmen.
Men longerade som sagt och bad Ola om hjälp som han lovat nu när han ändå var där och jag longerade. Så nu har jag lärt mig longera på ett lite annorlunda och bättre sätt. Så Famor var jätte rund och fin i formen i hela travarbetet både när vi tog ned tempot och ökade tempot. Det är så roligt att variera tempo när jag longerar för då kan jag få se hans riktiga kapacitet och den är inte dålig inte :D

 Så efter att ha fått longera idag så är jag riktigt nöjd och Famor med tror jag, han tycker nog det är roligt att gå på lina för han är så positiv jämt och det är alltid roligt :)


Men nu ska jag se på Grey´s igen.


// therre 

Av Therese - 22 oktober 2008 11:40

Känner att jag kanske inte varit så duktig på att uppdatera här heller, men orsaker finns. Det är inte lusten som det är fel på den här gången :)


Men sen jag skrev sist har det hänt endel. Andrea och Famor har tävlat. Gick faktiskt bra måste jag säga super duktiga båda två. Famor var lite fjantig som vanligt men han blir bara bättre och bättre i hoppningen vilket är väldigt positivt. Det var söndagen.

Lördagskväll tillbringade jag med Andrea på Katrine över en plankstek, underbart gott! Vi pratade minnen och lite annat. Ser fram emot Falsterbo-reunion med Andrea, Madde och Ida förhoppningsvis inom kort. 

Har även jobbat i två dagar nu. På Posten, det jobbiga är att komma upp på morgonen, det är lite hårt. Men jag får se det positiva. Jag tjänar ju mycket bra med pengar iaf :) 


Idag är jag dock ledig vilket är väldigt skönt. Tog mig en sovmorgon eftersom jag inte får någon förrän nästa tisdag, då jag jobbar i veckan och i helgen är det ju jobb och Sharpman som står på schemat. Så idag ska jag bara vara ledig och vara hemma och inte göra något, ska bli skönt :)
Sen ska jag fara ut till stallet för att förengångsskull bara ta hand om min häst, annars brukar det ju vara jobb eller något annat som måste fixas men idag är det bara Famor som ska få all uppmärksamhet :)  Ska nog försöka ta en liten bild på min lille "farmor" så att han får vara med här också.


// therre 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Oktober 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards