Direktlänk till inlägg 3 december 2011

Tick tack, tick tack...

Av Therese - 3 december 2011 21:48

Gud vad tiden går fort! Kändes som att jag skrev här igår, men tydligen var det i onsdags   Men tro inte att jag legat på latsidan inte (förutom i fredags, men då behövde jag faktiskt ta "ledigt"). Det jag gjort med min tid är att läsa artiklar och trycka på tangenter så det blev bokstäver i uppsatsen. Börjar bli väldigt trôkigt och tradigt att skriva nu, känns som man står still och trampar på samma ställe, samtidigt som det känns kul att faktiskt bidra till forskningen kring människors beteende.


När jag inte skrivit på uppsatsen har jag haft julshowsmöte, tillsammans med övriga organisatörer, där vi planerat inför den kommande julshowen. Pican och jag ska tillsammans med Elin och Ganzy sprattla runt en sväng. Det ska bli superskoj! Hoppas verkligen vi får till det här riktigt, riktigt bra för då blir det ganska så häftigt till den låt vi ska rida till. Men först måste vi börja träna  

Pica har fått sig en vilodag och två riddagar. Den ena riddagen skedde ute på hoppbanan, fint väder, kyligt i luften och början till att frysa i backen. Riktigt mysigt hade det varit om Pica varit mer samarbetsvillig. Många djupa andetag och verkligen försöka hålla tålamodet upp, så till slut så kändes hon ganska så fin om än inte i sitt esse.

Den andra riddagen, som var idag, blev det ett pass i nya ridhuset. Ute öste regnet ned! Dagens ridpass gick klart mycket bättre än vad de övriga varit denna vecka, trots att vi var 5 st på 37x20 m ridhus. Kände mig väldigt duktig idag när jag faktiskt slutade rida när Pica gick som bäst. Brukar annars vilja rida för att "träna" på att rida när hon är bra, men inte idag. Eftersom hon krånglat lite nu ett tag kör jag bara basic-ridning och inte så mkt annat. Krumelurer osv får vi ta när någon kan slänga ett öga på oss  


En fin vinterdag februari 2011   


Annars så jobbar jag med att klura ut en bättre struktur i vår sadelkammare. Nu när vi fått en ny hyresgäst igen är vi ju 7 st på minimal sadelkammaryta.


En gång när sadelkammaren såg riktigt hyfsad ut    

(en liten fundering, varför har jag mest grejer på sadeln? )


Den nya hyresgästen är Lindha och Darini vilket jag tycker är superskoj! Vi har ju stått i samma stall förr när vi stod i plåtstallet, men då var vi 15-16 år och hade Donia och X-tjejen. Så det var ett tag sen kan man säga   Men åter till struktureringen. Jag har mätt och funderat och kommit på en bra lösning som jag tror alla verkade tycka lät bra, en ny hylla ska införskaffas där alla ska få exakt lika mycket plats. Som det är idag är det lite olika mycket plats åt alla och det är ju inte riktigt rättvist, så nu ska det bli ändring! Dock får det vänta lite tills det finns tid att inhandla hyllan     


Så där nu är det nog dags för dusch och sen sängen för pensionären som blivit utav mig, i säng kl 22 och upp kl 8. Var det på universitet jag läste sa jag?!

På återseende!


// therre

   

 
 
Josefine - Dressage world

Josefine - Dressage world

4 december 2011 20:14

Var gärna med och delta i min tävling på bloggen om när snön kommer! Kolla in inlägget (http://dressageworld.blogg.se/2011/december/minitavling.html#comment) för mer info! :D
Tack på förhand :)

http://dressageworld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards