Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Therese - 7 juni 2011 13:10

Sorry för otroligt dålig uppdatering men det finns faktiskt orsaker. Men en snabb-resumé   

Torsdag och fredag var det de två sista tentapluggsdagarna.
Fredag fick Pica träffa sin blivande sommarkompis Ganzy. De ska kumpera ihop uppe i ASG i sommar där de ska få gå på dagsbete. Pica är ju känd för att kanske inte var den trevligaste kumpanen men det gick väldigt fint. Första sprang de båda som vildar i hagen, superglada! Då kom jag på att Pica inte fått gå i "stor" hage sedan före jul, då Penny flyttade. Sen dess har hon ju även gått helt själv vilket fungerat kanonbra!


 

Några sura miner blev det allt från Picas sida när Ganzy försökte närma sig insläppet när vi skulle ta in dem.


 

Men när Ganzy förstod Picas signaler så var allt frid och fröjd.

Lördag skrev jag terminens sista tenta och det kändes faktiskt bra. Kan ärligt erkänna att detta var en av de bättre konstruerade tentorna på hela den här kursen om inte av alla kurser jag läst, så det var ju roligt.

På eftermiddagen fick Pica komma ut och äta lite gräs by hand.


  Skitig häst efter första dagen tillsammans med Ganzy i hagen


  Pica ser numera ut som jag vet inte vad med dubbla flyveils   


 

Söndag for vi mot Strömholm för att se på duktiga ryttare i både hoppning och dressyr. Köpte inte en endaste pryl och kände heller inget köpsug, så det var ju bra. Behöver ju egentligen inget annat än nya sporrar och har insett att de kommer kosta en rejäl peng då det nästan bara finns Sprenger som gör den sort jag behöva ha.

Söndagkväll drabbades jag av ordentliga kramper i magen och var nästan på väg till akuten.
Hela måndagen var jag fruktansvärt dålig, ont i hela kroppen och allt jag kunde äta och dricka var youghurt, cola och Proviva. Sov 2 + 1,5 timmar dagtid igår, jag brukar nästan aldrig behöva sova något på dagen. Men säkerligen något olämpligt jag ätit och stress som gick ur kroppen. Idag är jag nästan helt bra, lite ont i magen men det är nog säkerligen efter kramperna i söndags och igår. Därav har Pica fått vila tre dagara istället för de två som jag hade planerat. Men vad gör det? Idag blir det dock ridning såklart, tar ett pass på dressyrbanan om inte åska och annat oväder hinner dra in. Det är ju sagt det iaf...
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards