Alla inlägg den 14 juni 2011

Av Therese - 14 juni 2011 12:24

Idag har jag födelsedag och märkligt nog känner jag mig varken äldre eller klokare än igår    Men jag har iaf fått några presenter och den finaste hittills är ett par bling-bling örhängen som är en liten, liten boll som skall pryda mitt översta örhängeshål på tävling, fest och andra tillfällen.


I helgen har jag besökt Uppsala för att fira min bror som fyllde 25 år. Firades med att jag lyckades väldigt bra med att fynda rejält på stan, till mig själv. Får väl se det som min egen present till mig själv helt enkelt. Inhandlade en ny vanlig jacka, tre par shorts, ett linne, en grimma till Pica (för ynka 30 kr!), stövelstrumpor och ett skärp från Gersemi som är ett av de bästa jag haft(!). En dyr helg men också en lycklig helg, fick med mig massa bra saker tycker jag själv.
Lördagkväll åt vi på en italiensk restaurang med familjen och avnjöt en underbart god Carbonara. Uppsala bjöd även på medelhavsvärme vilket var otroligt skönt då vädret hemma i Värmland varit det samma, vanlig svensk sommar.


Igår måndag fixade jag till frisyren hos frisören, slitet hår var bara förnamnet(!!), sen åkte jag direkt till stallet för att jobba några få timmar och även se på sadelprovning när Sharpman besökte ridskolan. Jag fick äran att prova sadel på ridskoleponnyn Lillan. Kändes ju sådär att kravla mig upp på en liten ponny, men det var ju skoj att få sitta på en ponny första gången sedan 10 år tillbaka. Ravon är väl det närmaste ponny jag ridit på de senaste åren.
På kvällen bjöd Pica på ett härligt dressyrpass. Känner verkligen att allt galopparbete de senaste veckorna börjar ge resultat genom att hon är mer lösgjord från början.


Nu några bilder från programridningen, enjoy! (Vill tillägga att det precis regnat en störtskur, jag sitter som en påse nötter och att vi var trötta och inte var i vårt esse när bilderna togs, så där slut på bortförklaringar   )



Håll i hatten! Här kommer tekopps-Therre   

Skänkelvikning undan högerskänkel

  Trav med briljant hörnpassering   

Öööööööökad skritt! 

Övergång till förvändgalopp i serpentinbåge  

 

Vända upp på medellinjen 

Strax halt-hälsning-andas! 


Alla bilder är fotade av Irene Holmberg och skickade till mig av Elina Reinholdsson, tusen tack för dom!

Avslutar dagens inlägg med en bild på de nya bäsitsarna   


  Ganzy och Pica

Så där, grattis till mig!

// therre, 22 jordsnurr   






Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards