Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Ett par rader...

Av Therese - 28 juni 2011 20:21

Oj, det var länge sedan sist! Men nu ska jag ge er en härlig uppdatering om mitt liv, med mina egna ord    (med särskrivningar och allt!)


I helgen som varit har Pica gått dressyr och skrittat ut längs med vägen. Utskrittningen skedde på självaste midsommarafton i sällskap av Elin och Ganzy. En härlig liten tur på snälla och glada hästar, dom njöt båda två av att bara få traska på i eget tempo sida vid sida. Någon gubbe med kamera längs med vägkanten fotade oss hejvilt från alla möjliga vinklar. Kanske han hade fått en nya kamera?


 


Lördag blev det ett dressyrpass på dressyrbanan. Fortfarade rätt så hygglig att rida på, dock börjar det komma upp lite större stenar tyvärr. Men det gick ändå att rida som vanligt. Pica kändes rätt så mjuk och fin i kroppen redan från början. Red liknande som jag gjorde för Ola på torsdagen. Men hon blir lite svår i galoppen, kryper ihop och översamlar sig och blir lite orytmisk. Ett litet problem som jag fick bra hjälp att lösa under söndagens träning för Cia. Det enda som behövdes var att kicka till och väcka upp henne lite mer. Lätt som en plätt med andra ord   
Söndagsträningen blev ett lyckat ridpass, äntligen fick jag igenom Pica likadant som jag brukar få för Ola. Så nu jäklar! Fick rida en hel del på volt och jobba med att få Pica att ta i mer utan att bli lång och snabb. Öka-minska helt enkelt, ställa och böja. Lite öppna på långsidorna och sedan lite förvänd runt om fyrkantspåret. Till slut var Pica mör och fin i kroppen och travade så där bra igen. Ordentligt med tryck i baken och en fin mun, inte alls träig och disträ som hon varit innan. Får man Pica eftergiven i mun och nacke gör hon allt man ber henne om, med LÄTTHET! Men det är ju bara den där lilla tröskeln som skall kommas över och det är inte helt lätt, men vi jobbar vidare helt enkelt.
Innan ridpasset var jag nervös för att vi inte skulle ha utvecklats något sen sist, men Cia nämnde att det blivit en skillnad så det var väldigt roligt att höra. Tror även min sits blivit starkare och stabilare efter alla magövningar, för Cia behövde inte tjata någonting nästan   


Måndag, alltså igår, fick Pica en liten longering dels för att hon skulle få jobba lite utan ryttare och dels för att det var lite tidsbrist. Jobb till halv fyra och klockan sex vara ledare för Grönt Kort-kurs tillsammans med Madde. Ramlade in hela 10 stycken tävlingssugna ryttare som vill ta Grönt Kort såsmåningom. Nästa träff är på söndag och då är jag ansvarig för själva materialet. Ska bli jättekul eftersom det är TR som är i fokus och det älskar jag att lära ut! Här ska det bli 10 duktiga tävlingsryttare som kan sitt TR och vet hur man tar reda på saker.


Idag tisdag fick det bli en vila för Pica. Vaknade med huvudvärk i morse och den har sedan suttit i heeeeela dagen lång. Hoppas på att den är borta imorgon. Nu har jag inte tid att sitta här längre, uppdatera mig lite snabbt på diverse bloggar och sedan är det dags för natten. På lördag åker vi på tävling igen.


 

Förra årets resultat från Lindesbergs juli-tävlingar


På återseende!


// therre

 
 
Camilla

Camilla

28 juni 2011 21:21

Lycka till på tävlingen! :)

http://camillahastskotare.blogg.se

Therese

29 juni 2011 21:27

Det ska vi göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards