Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Therese - 5 juli 2011 20:58

Pican har fått en liten semestervecka, dels för att jag har jobbar, dels för att jag är hästvakt åt Putte och dels för att vi båda behövde ladda batterierna lite igen. På fredag hoppar jag upp i sadeln igen, förhoppningsvis fylld med en massa ny ridenergi!


Så för att det inte ska lysa tomt här på bloggen tänkte jag, med inspiration från Liv, berätta lite kända och kanske okända fakta om mig:

  • Jag lider (nog) av Asperger Light eftersom jag har extremt svårt att vara spontan och gärna vill ha en veckas (eller månads!) planering inför olika event. Mina kompisar brukar skämta om att jag smörjer stövlarna när det är något som blir jobbigt i min tillvaro. Alternativt andas i påse...
  • Jag har ägt 5 stycken hästar, på 5 år! Historien kring detta är lång men en snabb resumé ser ut som följer: Den första hästen(Donia)-Den aggresiva hästen(Alna)-Felköpshästen(Nabuko)-Den döda hästen(Famor)-Den märriga hästen (Pica)
  • Jag låter extreeeemt otrevlig i telefon och måste verkligen anstränga mig till max för att låta trevlig när någon "okänd" person ringer till mig. Smile-musklerna i ansiktet blir överansträngda...
  • När jag var liten trodde jag att man lyfte hästarna, med hjälp av tyglarna, över hindren.
  • Jag är rätt så blyg vid möte med nya människor och håller mig mest tyst och lite i bakgrunden.
  • Jag tar gärna på mig ledarrollen i olika projekt och kan få ett extremt kontrollbehov att jag hellre gör allt själv än delegerar ut till andra.
  • Jag älskar att se romantiska komedier och vill gärna få mitt eget "movie-moment" när det kommer till kärleken.
  • När jag blir arg tjuter jag jämt, jämt, jämt! Det hjälper inte hur mycket jag än försöker hålla tårarna tillbaka så går det bara inte. Framstår ju som värsta lipsillen.
  • Älskar jordgubbar och kan med lätthet äta 2 liter på 20 minuter.
  • Är väldigt mörkrädd och får lite lätt panik när det bara är halvdunkelt och jag befinner mig på en "osäker plats" eller om jag är ensam hemma. När jag var liten sov jag med lampan tänd.
  • Älskar mitt långa hår! En gång när jag var 12 skulle jag vara lite vågad och klippa mer än 1 cm så frisören tog 2 cm. Jag grät hela natten.

Hoppas ni nu lärt känna mig lite bättre, the woman behind the tangents   


 


På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards