Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Therese - 16 juli 2011 20:22

Jag ska erkänna att jag känt mig trött och sliten den här veckan, lite deppig, kan bero på vädret eller något annat vad vet jag?  Kanske kan bero på att denna vecka var årsdagen av den hemska olyckan där vår kära och bästa Zäta omkom för tre år sedan, men det känns fortfarande som om det vore igår. Tre år av saknad som nog aldrig kommer försvinna, hon lever med oss, iaf mig, i tankarna varje dag.


 

Ridningen den här veckan har varit lite halvdan. Allt beror helt på mig, jag sitter och smyghåller och driver för dåligt i kombination med att Pica inte ville släppa till det sista, sista på eftergiften, vi ligger på sista trappsteget hela tiden. Det är verkligen tur att det är träning för Cia imorgon!
Testade iaf i veckan att rida på kandret (läs: skramlet). Gick väl sådär, jag vet inte riktigt hur mycket jag ska våga ta i stången alt. rida överhuvudtaget. Behöver nog få träna med det någon gång så jag får lära mig, tycker mest det är tyglar överallt. Men mot slutet av passet provade jag att korta upp stångtygeln så att jag verkligen höll i den, dvs sträckt, och Pica verkade acceptera det hela. Men skulle vilja prova att byta till en två-delad bridong istället för tre-delad eftersom hon har en lite tjockare bridong med fasta ringar som är två-delad på det "vanliga" tränset och funkar ljusår bättre med det än tre-delat. Men då krävs expert hjälp för att passa in alltihopa, för med kandar och dess bett har jag ingen erfarenhet.

  
I skrivande stund njuter jag av ett glas vitt ekologiskt vin som smakar dunerbart gott! Har hittills lyckats bra när jag köpt vin efter flaskans utseende, enbart goooooda (läs: för goda!) viner.
Om en vecka befinner jag mig uppe i Lillhärdals lugn, 35 mil uppåt i landet. Jag ser fram emot det hur mycket som helst! Få åka bort till en lugn och härlig plats med de människor jag trivs bäst med och som ger mig en massa positiv energi. Mest glad kommer jag bli över att få återse den bästaste Ida (läs: den fjärde medlemmen i Karlskoga Jazzsharks (internt skämt red. anm.)), hon har ju tagit steget ut och bor för tillfället i Stockholm, med jobb på Gröna Lund.
På återseende!

// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards