Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Therese - 23 mars 2012 09:33

Våren är nog äntligen här!! Varit över 15 plusgrader i flera dagar och solen skiner härligt! Om ett par dagar är hoppbanan sådär underbart bra att rida på, då gäller det att passa på innan den torkar upp för mycket. Och tur är väl det att Pican är fräschare än fräschast i kroppen! Under ridpasset efter equiterapeutens besök fick jag uppleva en helt ny känsla på Pican. För det första så skrittade hon RAKT och inte med vänster bakben utanför kroppen, sedan travade hon med aktivitet i ryggen/bakom sadeln så sadeln liksom "lyftes upp". Pica är tillbaka precis som hon ska, jippie! Nu är det bara att rida mycket lösgörande grundarbete med övergångar och djup form på damen ett tag.


Världens bästa Pica i vårsol  


Förutom att Pican blivit som vanligt igen så har det hänt andra roliga grejer, bland annat har jag blivit motbevisad vad gäller Magic Brush. Ganzy´s ägare (och numera även ägare till Åskar) köpte en liten present till mig när jag hjälpte dem med Ganzy och klockrent var det ju när det låg ett par Magic Brush i paketet. Men jag är ju inte rädd för att erkänna att jag hade fel så här kommer det (nu på pränt!): Magic Brush var bättre än väntat!



Helt suveräna på torkade lera och är mjukare och effektivare att använda på benen, framförallt i karleden och i ansiktet. Känner på mig att jag får använda dem ordentligt idag när Pican gör premiär naken i hagen, lermonster lär hon nog vara   Men en skitig häst är väl en glad häst eller?


Men inte nog med att jag fick ett par Magic Brush av Ganzy´s ägare, jag har fått en uppsättning till!



Det var en glad överraskning som hamnade i brevlådan i veckan. Jag som aldrig vinner eller lyckas "få" något lyckades tydligen skriva en så bra insändare till Hippson Magazine att den publicerades i nyaste numret!



Det känns som jag är inne i flow med positiva händelser nu och det får gärna fortsätta! Har ännu en rolig händelse att förtälja och det är att jag lyckades gör en "bra" affär. Pican får skav varje år vid den här tidpunkten när den klippta pälsen växer ut och ska ersättas med ny. Så jag tänkte att det var dags att investera i en egen fårskinnsvojlock så jag slipper låna av Åsberg hela tiden. Så sagt och gjort så googlade jag runt och hittade väl en till bra pris som även gav fri frakt på den sidan, så jag tänkte att jag tittar runt och ser om det är något mer jag behöver (läs: vill ha). Hittade en sadelgjord likt den jag lånat av Åsberg (nej jag har inga egna grejer!) men ville jämföra pris hos Färjestads rid och trav, eftersom Åsbergs sadelgjord är köpt där. Och på något sätt klickar jag mig in och ser att de har renskinn som man kan ha under sadeln och till ett bra pris! Så istället för att köpa en fårskinnspadd för ca 750 kr köpte jag ett renskinn och en sadelgjord till samma pris! Sen att dom är otroligt serviceminded och trevlig på Färjestadshopen gör det inte sämre. Eftersom jag gjorde min beställning via telefon så kunde jag hämta ut mitt paket mindre än 24 timmar efter beställningen, snacka om snabba puckar!


Nu ska jag njuta av min ledighet som innefattar tre hela dagar utan plugg och en massa måsten, tentade av senaste delkursen igår. Första anhalten är ett varv i Aggerudsspåret!

På återseende!


// therre

   

    

    


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards