Alla inlägg den 31 mars 2012

Av Therese - 31 mars 2012 11:24

Torsdagens planering om att rida "dressyr i skogen" byttes snabbt mot uteritt med mycket galopp i skogen. När jag var på väg bortåt Fisksjötorps-dungen mötte jag Madde och Loffe som snicksnackade lite med Cajsa med hund på vägen och min tanke var att Madde säkerligen var påväg för att rida ut, vilket hon också var så Pican och jag hängde på! Ångrar inte det för en sekund! Även om jag hade vanligt tränsbett, enbart ridskor och dressyrpisk   Pican var lite pigg och på helspänn, hon letade efter allt som gick å vara rädd för tror jag, haha! Men hon är rätt så skojig när hon är sådär.
Madde och jag red en härlig runda uppför galoppbacken, runt skolan och sedan hem. Vägen var fortfarande mjuk och sviktande vilket gjorde att man kunde galoppera på fler ställen än enbart skogsvägarna. Så när vi väl kom tillbaka hade jag en nöjd häst som fått rasta hjärnan ordenligt! Tack Madde och Loffe! Ska snart göras om igen hoppas jag  


Igår fick Pican en välförtjänt vilodag efter en vecka med "normal" ridning. Jag hade istället en lektion för Sara och Bemi inför morgondagens tävling som annan klubb anordnar på vår anläggning. Så imorgon agerar jag coach/stöd/hästskötare till Sara och Bemi, ska bli jätteskoj! När man inte har några egna tävlingar planerade är det roligt att få hjälpa andra, planen är att vi ska åka till Linde i maj för Sara och Bemi´s första borta-tävling. Så det ska bli både roligt och spännande! Känns som att mitt "tävlingsår" kommer bli som medföljare istället för tävlande. Vilket är minst lika kul!!

Idag kommer Pica och jag ge oss i kast med ett ridpass utomhus alternativt gamla ridhuset (om det inte är bokat). Det blåser en hel del här vilket inte ger bästa förutsättningarna för Head Shaking-Pica, så med stor förhoppning har vinden avtagit till i eftermiddag/kväll eller så hoppas jag att det är ledigt i gamla ridhuset.  

Nu ska jag läsa lite bloggar istället, min "ledighet" varar ända till måndag då jag förhoppningsvis kan hämta ut min kurslitteratur. Äntligen!!
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards