Alla inlägg den 21 november 2008

Av Therese - 21 november 2008 14:13

Eftersom jag fick skäll av Malin att jag uppdaterar för sällan så skriver jag ett litet inlägg nu då.

Har ju vart på hästkunskapskurs, som inte alls var som jag väntat mig men den var rolig och intressant med trevliga kurskamrater. Jag borde få ett vuxenpoäng tycker jag eftersom jag åkte dit alldeles själv :)

Denna vecka har jag jobbat tre dagar på ridskolan och självklart har jag ju jobbat åt tre olika personer och då lyckats få tre dagar skottning av ridhuset, jippie! Så jag byggde på arm och ryggmusklerna något ytterligare i veckan nu. Har även ridit för ovanligthetens skull dock inte på min egen utan på Medusa. Hon var en trevlig liten häst när hon blev följsam och fin och loss i sidorna. Så den är inte fy skam den inte trots sina ponnygångarter.
Min häst skulle ju fått åka på återbesök idag men då bestämde sig vädret för att slå om till vinter på riktigt just idag. Men har fått ny tid på måndag igen så det är bara att hålla tummarna! Men Lina och jag har kommit på den smarta idén att eftersom det aldrig går bra för någon utav oss med våra hästar så tänket vi matte: minus och minus blir plus! Så vi tänker den tanken när vi förhoppningsvis kommer iväg på måndag.

I helgen som kommer är det jobb igen och sedan ska jag rida en gång till denna vecka helt otroligt, ska ha Elske imorgon och vi ska fortsätta jobba med framdelsvändningar, går bättre och bättre för varje gång. Hon börjar faktiskt förstå att man ska flytta och inte kasta runt bakdelen. Synd bara att jag inte får rida henne oftare för hon är rolig när hon är på humör :)


Men nu ska jag nog ta och göra mig en liten latte, för Malin skrev kaffe på msn då blev jag med sugen.

Ha det!


// therre


Madde och Andrea var med Pärlan hos tandläkaren och passade på att utforska Färjestadshopen. Andrea köpte då en Famor i godis format till mig, tack!


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards