Alla inlägg den 5 november 2011

Av Therese - 5 november 2011 10:45

Som rubriken lyder "redhead" har jag tagit mig till frisören och fixat till frillan. Var hos en nygammal frisör och fixade håret, med nygammal menar jag att denna frisör jobbade/hade en stol hos min första frisör (som jag gick hos i nästan 20 år!). Med mitt ogräs långa och fruktansvärda färgutväxt hår satte jag mig i stolen och beställde avklippt ca 5 cm på längden, uppklippt och "format runt ansiktet", lite mer rött i färgen på håret men ändå mörkt. Så där satt jag i nästan två timmar innan allt var klart. Nöjd med resultatet? MER ÄN NÖJD! Gillar det mycket och så fick man huvudmassage när man tvättade håret, vardagslyx! Dit kommer jag garanterat gå tillbaka igen  


Ridningen i mitt liv tuffar på som vanligt, varje pass går Pica väldigt bra. Hon kämpar på riktigt fint och det känns att vi kommit ett steg längre på vår väg. Och nu i helgen gör vi årets sista tävlingsstarter på hemmaplan. Det blir en LA:4 och som avslutning ska vi debutera MSV C. Det ska bli väldigt kul att få prova på något helt nytt och även avsluta året med att gå upp en klass för att se vad vi behöver träna på under vintern.

Morgondagens tävling bjuder på ca 70 starter fördelat på 4 klasser, LB:2 --> MSV B:4, funktionärer är det gott om och alla har "sina" pass som de ska jobba vilket känns kanon. Ingen behöver jobba mer än den andra, inte ens jag! Jag kommer vara helt ledig under min två klasser jag ska rida och det känns ju helt otroligt skönt. Till och med idag har jag "minimalt" att göra. Så ett ridpass och därefter ska Pica få sig ett ordentligt bad, årets sista. Smörjningen är redan fixad sen i torsdags, ska bara putsa stövlarna efter ridningen och sen är det nog hem för att få sig en godnatts sömn och vakna upp till en härlig tävlingsdag utan stress eller press. Extra kul imorgon är att vi är så många hemmaekipage som är med, så några extra att heja på helt enkelt  


Nu ska jag börja plocka lite med det som skall med till stallet i em.
På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards