Alla inlägg den 15 november 2011

Av Therese - 15 november 2011 12:47

Efter en veckas promenad och skritt var det åter dags att hoppa upp i sadeln och prova lite snabbare gångarter. Valde att vara inne eftersom det var både bekvämt, varmt och smidigt eller som jag hellre gärna skyller på att Pica kanske skulle vara piggelin och bocka hejvilt (you wish!). Det låter ju liksom lite bättre än att jag är bekväm   



Vilddjuret tar sig en powernap, som alltid sker vid mockningen!


Se så vild och galen hon ser ut på ögonen    

    

Hursom så var jag i nya ridhuset. Sadel, pelham, luddskydd och boots. Jag själv hoppade i mina cavallostövlar som dammat till sig efter en veckas stillastående, så de fick sig en puts av handduken   

Skrittade fram 15 minuter innan jag tog tygeln och som vanligt direkt trav. Lät Pica trava något extra varv i "fri form" innan jag krävde något utav henne. Lite ovillig till en början att sätta in bakbenen under kroppen men efter lite trav innan för spåret med noggrann rakriktning så accepterade hon det hela och krökte lite extra på nacken. Jag gillar verkligen att rida på pelhamet för då känner jag att jag verkligen kan rida ordentligt med skänkeln och fastnar inte lika mycket i handen. Efter att ha ridit runt på fyrkant med rak häst, hörnpassering = böjd häst blev det lite volter med extra böjd häst. Sen på slutet tog jag galopp med lite friskare tempo, ett par tempoväxlingar här och där. Sen travade jag av, red väl ca 30-35 minuter vilket jag tyckte kändes alldeles lagom efter en veckas vila. Lite mjukstart så här i början. Fortsätter nog på samma sätt idag.


När jag skulle åka hem och stod utanför boxen och pratade med några kära stallkamrater var det en väldigt gullig häst som var sugen på lite snask:


Maaaaammma!


Haaallåååå, ser du mig?!


Är jag inte söt så säg?


Självklart fick den lilla hästen godis, vem kan motstå när hon är så där söt?

På återseende!


// therre 

   

   


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards