Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Shape up!

Av Therese - 15 mars 2012 10:12

 Nu är det dags för en shape up! Både av mitt liv och bloggen. Livet har redan börjat shapeas up genom konditionsträning, i mitt hem infinner sig nämligen en crosstrainer vilket gör att jag inte kan slippa undan längre! Avklarade tre pass förra veckan á 25 minuter och denna vecka har jag avverkat 1 st pass på 25 minuter. Sen har vädret vänt och blivit "vår" vilket innebär isfria cykelvägar och därmed blir det cykel till stallet de flesta dagar framöver. Äntligen!


Pican joggas i ridningen, vågar inte göra något förhastat förrän equiterapeut kollat på henne vilket sker på tisdag! Får se vad equiterapeuten har att säga, tror nog ändå det är lite som inte är som det ska med tanke på Picas ordentliga vurpa i december. Känns som att vi har en lååååång väg tillbaka då muskelknutten Pica mer ser ut som en ämlig unghäst i kroppen. Har tagit ett par bilder på henne så jag kan se om ridning och foder gett något resultat om några månader.



Denna ska rundas till och "byxbenen" skall komma tillbaka



Lite väl mörk bild men den får duga



Hon ser ju "slimmad" ut iaf, men inte riktigt så jag vill hon ska se ut. Muskleknutte ska hon återgå till!


Så mycket galopp ska det bli framöver, galopp på stora ytor i rund låg form så hon får komma upp med ryggen. Lite hoppning så snart vi fått klartecken från equiterapeuten och så rida ut i skogen. Ska försöka ha två galopp-pass i veckan varav ett gärna får vara ute i skogen, sen försöka få till hoppning minst en gång per vecka också. Sen får ju planen ändras beroende på dagsform hos ryttare och häst helt enkelt. Men med våren i antågande så kan man ju äntligen få komma ut och rida på vår stooooor hoppbana där det finns massor av plats!


Pica har ju även börjat äta Krafft Muskel, som jag fick som råd av Kraffts rådgivare, samt sakteligen återgått till normal krafftfodergiva. Hon äter det med stooor gläjde och allt ska ätas upp!



Sen hade vi årets första tävling på KgRK och hos oss fanns Degerfors Ridsport, både med försäljning och som sponsor för tävlingen. Så jag bestämde mig för att köpa ett nytt schabrak som jag blivit förälskad i   


 

Från Schockemöhle´s vår kollektion


Så grymt fint! Och som gjort för Pican    


Att det matchar hennes vardagspannband gör ju det inte sämre direkt  


Bruna och rosa pärlor till brun och rosa kant på schabraket, me like!


En liten catch up av mitt liv, ska försöka återgå till bloggandet igen men motivationen måste ju infinna sig!

Därför vore det väldigt trevligt om någon/några ville skriva en liten rad om vad ni är för filur som tittar in här, gärna en liten kort beskrivning av er och ert "liv" med eller utan hästar.

För det har ju ändå varit ca 30-40 personer inne på bloggen varje dag trots brist på inlägg, så något intressant måste jag väl ändå förmedla  

På återseende!


// therre 

   


   



  

 
 
Madde

Madde

16 mars 2012 23:59

ÄNTLIGEN en update :) kul!!härligt att ni verkar vara på rätt väg :)

http://maddeslandrover.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards