Alla inlägg den 3 december 2008

Av Therese - 3 december 2008 11:51

Hemkommen från Ullared och massa pengar fattigare. Men det var det värt. Fick ju en massa grejer köpta. Present till Madde och Jenny klara, julklapp till pappa och Jenny klara och halv julklapp till Madde klar. Nu har jag bara mamma, halva Madde, Mimmi, Malin och Sofie kvar. Hmm vad ska jag köpa? Har lite ideér till några. Så det blir skoj att få ta en dag på stan i veckan och handla juklappar. På fredag ska jag ju ändå fika med Malin så då kan jag ju passa på.

Men som sagt Ullared var det ja, handlade en massa underkläder till mig själv och sedan tröjor att rida i. Har tröttnat på stora tröjor att rida i så köpta lite mer figurnära. Sedan blev det nya utetäcken till Famor och två nya grimmor samt lite annat smått och gott till stallet. Så nu har Famor äntligen fått egna grejer och inte bara begangnat :). Sedan blev det ju alla julklappar och presenter som jag redan nämnt. När själva Gekås var klart gick vi i lite butiker utanför och då hittade jag ett par super söta klackskor som jag ska ha på juldagen.  Sedan bar det av hemåt men först skulle vi stanna på Hööks i Borås.
Svensson och jag slumrade ett slag. Sedan vaknade jag av att mamma ropade "Där står det Hööks!" till Lotta som körde. Lite komiskt att vakna av att man hör just Hööks, då tycker man verkligen om att shoppa. Svensson vaknade när vi stannade på parkeringen. Från Hööks kom jag ut med ett par ridbyxor rikare och mitt älskade rundsydda dressyr träns, det var ännu finare i verkligheten än på bild. I LOVE IT! Så det ska provas på Famor idag för att se om det passar, sedan ska det mjukas upp i ekololja. Så jag längtar efter att få åka till stallet redan, men jag har väl fått lite abstinens efter två stallfria dagar. Men om några timmar så ska jag få åka dit, ska även jobba ikväll och ha två lektioner. Kan behövas lite jobb med tanke på mitt pengaspenderande i två dagar nu.


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards