Alla inlägg den 4 december 2008

Av Therese - 4 december 2008 23:11

När man under nitton års tid aldrig behövt gå till tandläkaren mer regelbundet än vartannat år. Ska man då nu efter dessa avgiftsfria år behöva ringa till tandis och be om en tid? Mina tänder värker men jag tror och hoppas på att det är visdomstanden som gör denna smärta i övriga tänder. Ska det vara så att man har ont i dom andra tänderna? I vilket fall så får jag väl härda ut i några dagar för att se om det går över, annars får jag väl ringa till tandläkaren och be om en tid innan nyårsafton för efter det är det ju betalning som gäller. Alternativt kan jag kanske fjäska för grannen och be henne kolla mina tänder någon dag när folktandvården stängt eftersom hon ändå är min tandsköterska, jag kan ju erbjuda barnpassning som gengäld.
Och inte nog med att jag har tandvärk, självklart har ryggen börjat spöka igen. Orkar inte med den längre, har haft ont i några veckor nu men har haft överseende med detta, men idag så fick jag rida lite på Elske och det var kanske inte det bästa jag kunde göra. Borde ha förstått att ryggvärken skulle återkomma nu när knät börjat ömma igen. Stackars mig och mina åkommor :(


Imorgon ska jag vara ledig från allt vad jobb heter och gå på stan för att kolla klädutbudet inför juldagen och göra klart alla julklappar. Börjar få en aning om vad jag ska köpa till alla, får hoppas att jag hittar alla bara. Maddes present gick ju iaf i stöpet när jag hittade exakt rätt grejer, en ishink med tillhörande "shake" att blanda drinkar i samt istång och mätglas. Hon blev glad för denna present :)
Men nu får det bli en skön dusch för att sedan hoppa i säng och kolla på ännu ett avsnitt av min nya favorit serie "Playa del sol". Den är underbar!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards