Alla inlägg den 13 december 2008

Av Therese - 13 december 2008 14:45

Mitt nya träns är bytt och ligger förtillfället i en påse och gottar sig i svart ekololja. Som är super bra på nya träns! Mjukar upp och ger en bra grund infettning. Vill bara ta upp det nu och torka av och sedan använda det. Men jag får vänta tills imorgon med att plocka upp det. För övrigt är jag och Famor i full gång och skrittarbetar lite grann, ca 15 min per dag kort tygel och 20 min lång. Inga större krav men han arbetar på för kung och fosterland, han tycker nog det är jätte skoj att äntligen få komma igång igen. Jag vill egentligen bara trav och galoppa och rida som vanligt, men har man ett strikt schema så har man. Nästa vecka får jag iaf trava 4 varv på fyrkanten varannan dag. Fast jag tror och hoppas att equiterapeuten kommer nästa vecka så då kommer han få endast skritta i några dagar. Men sen får vi fortsätta igen.

Om en stund ska jag bege mig ut till stallet igen och kolla på hur musiken ska vara till de olika numren inför lucia-showen. Ska bli skoj att för första gången på jag vet inte hur många år att få kolla på showen. Min stora uppgift i själva showen är att hänga smycke runt halsen på Lovisa som blev framröstad som lucia i år. Sedan är mina plikter slut.

Till veckan blir det "ridning" på morgon och julkortsortering på kvällen på Posten.


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards