Alla inlägg den 20 december 2008

Av Therese - 20 december 2008 15:20

Igår var equiterapeuten hos Famor och behandlade och han tyckte det var super skönt!

Hon var super duktig och berättade en massa saker som gav orsaker till vissa problem vid ridning. Han har tydligen varit sned i hela vänstersidan och var spänd ända upp i nacken. Så hon fixade till detta och sköt rätt bogen och baken så att han är mer som han ska nu. Märkte skillnad direkt när vi fick avsluta behandlingen med att gå fram och tillbaka i gången och hon sa att det var stor skillnad från när hon började behandlingen, fick gå en vända då med. Så nu trampar han på ordentligt med vänster sidan med :)
Så idag ska vi köra skritt på lång tygel, ska även inviga mitt nya skrittäcke idag även om vi är i nya men bara för att han inte ska bli kall och spänna till sig. Han har även fått börja lite pjamas. Ska även idag ta mått för att jag ska kunna beställa ett back on track-knäskydd till honom. Samt att jag ska prata med Patricia ifall hon kan komma ut någon dag i nästa vecka och ge lite massage och ev lite laser. Skönt att ha en massör så nära till hands, känns som att jag själv även borde boka en massage för egen del tror jag. 

Annars idag så har jag jobbat, fick lite godis av eleverna som för övrigt var super-duktiga idag. Jag är stolt över dom! En grupp red barbacka, en annan galopperade för första gången och en grupp hoppade. Så duktiga! Men nu är det jullov från jobb på ridskolan, ska bli skönt att få åka dit endast för hästens skull ett tag. Dock har jag ju jobb på Posten i mellandagarna, vilket är bra :) Kan ju även tillägga att jag nu jobbat 6 dagar i sträck och har två jobbdagar kvar. Imorgon och på måndag är det Posten som gäller igen, men på tisdag då ska jag vara ledig och på kvällen spela Bingolotto med förhoppning om att jag vinner mycket pengar eller en ny bil. Sen är det julafton och efter all paketöppning är det bara att ladda inför juldagen på statt :)

Men nu ska jag åka ut till stallet till min lille Famor!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards