Alla inlägg den 6 december 2008

Av Therese - 6 december 2008 19:01

Tänka sig att jag för en gångsskull är klar med julklapparna i tid :)
Har nog aldrig varit klar så här tidigt, brukar alltid springa i sista minuten och köpa skit saker. Men för första gången har jag igenomtänkta julklappar vilket är roligare att ge bort.

Var på stan igår och fixade julklapparna och hittade en jätte fin klänning som jag funderade länge på om jag skulle köpa eller inte. Tänkt ha den på juldagen men jag kom fram till att nej jag köper inget nytt. Jag har så mkt andra kläder jag kan ha och varför köpa ännu en svart klänning när jag redan har en super fin svart? Så jag höll mig och köpte ingen klänning, då kände jag mig duktig :)
Mitt träns som jag köpte på Hööks var ju självklart köpt i fel storlek. För när jag provade det var det hur stoooort som helst och Famor har ju inte det minsta huvudet heller, men då såg jag att jag köpt ex full istället för full. Så det är bara till att lämna tillbaka det igen. Tur att Fredrik jobbar i Västerås så jag slipper betala en massa extra frakt. Men ska iaf beställa ett nytt i rätt storlek när det andra är tillbaka lämnat och pengarna är åter i plånboken.

Den här helgen har bestått av jobb hittills och sedan har jag pysslat med Famor, tvättat två täcken. Sedan har jag även pysslat lite med Roxette som jag ska ha på Ulrika-hoppningen imorgon. Passade på att rykta lite på henne och rycka manen, samt tvätta svansen och insidan av bakbenen som var fullt i gammal brunst och intorkat svett, att folk inte kan svampa av ordentligt! Kände att jag skulle vilja ha en häst till att pyssla med, det var så skönt i stallet idag. Lungt och tyst, precis som det ska vara. Ibland saknar jag lugnet som man får i ett privat stall, men samtidigt är det väldigt smidigt att stå på ridskolan så det är liksom plus åt båda hållen, sen finns det ju inga platser i dom bra stallen runt omkring iallafall så det kvittar ju. Snart är det ju jullov och då kommer det bli lungt och skönt i stallet varje dag :)


Nu ska jag äta mat! 


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards