Alla inlägg den 8 oktober 2011

Av Therese - 8 oktober 2011 12:04

...att göra det jag borde göra skriver jag några rader här.
Pica och jag har laddat upp för tävling hela veckan och Pica känns verkligen toppen fin varje dag nu. Hon känns riktigt fräsch i kroppen vilket givetvis känns helt galet roligt! Lilla prinsessan   Vissa ridpass har hon varit så ihop i kroppen att hon känns som en liten ponny, det är ju helt galet egentligen då hon ändå är ett överbyggt, halvblodssto på 168 cm som ändå inte är så "smäcker" utan är rättså muskulös om jag får säga vad jag tycker. Men hursom så känns allt väldigt bra inför morgondagens tävling. Så imorgon hoppas jag på uppehålls väder och inte regn som förra gången. Framridning utomhus och tävling inne, kanske är det collectingring?
Morgondagens mål är helt enkelt att få till samma fina känsla som förra tävlingen, inga krusiduller utan bara rida på och skita i vad procenten blir. Det viktiga för oss nu är inte att få höga procent utan att komma runt banan med alla hovarna i backen och inga bråk, precis som förra gången alltså.

Har fått riktigt sköna starttider: LB:n 15.07 och LA:n 17.02, lagom tid mellan klasserna och Pica hinner gå ut i hagen innan vi ska åka samt att jag hinner mocka och fixa den biten utan att behöva stressa mellan 7-8 på morgonen, som det annars brukar vara. Utan hela förmiddagen har jag ju på mig, heeeelt perfekt! Med mig som hästskötare imorgon har jag snälla Sara (Bemi´s ägare). Perfekt för mig och perfekt för Sara att få följa med och se hur det går till ute på en tävlingsplats, tror det är första gången för henne. Känner mig väldigt positiv till allt och positiviteten strålar igenom i inlägget känner jag. Men kanske kan det smitta av sig på någon annan?
Nu ska jag göra det jag borde göra istället för detta, dvs plugga.
På återseende!


// therre



Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards