Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Therese - 25 oktober 2011 19:21

Idag blev det både en tur ut i "skogen" och lite jogg i ridhuset. Började med att skritta ut en liten sväng, bort på vägen och in i dungen innan Fisksjötorp.


 

Den dungen (det var inte så där fruset idag inte!)


Där inne skrittade vi runt ett tag. Över grenar, lite stenar, lite rötter och svänga runt trädstammar. Perfekt helt enkelt! Dock höll jag på att gå vilse lite grann. Trodde jag var väg rätt men hamnade lite fel, men efter ett tag hittade jag ut igen. Tar tillbaka det jag en gång sa: "Där kan man ju inte gå vilse, haha!" För tydligen är det lätt hänt när man sitter i andra tankar. 
Efter att ha skrittat i ca 30 minuter var vi åter vid stallet där jag rundade av med lite jogg inomhus (orkade inte ta hand om skitiga grejer, därav ridhus  ) . LDR-form hela tiden, lite kvarts-framdelsvändningar, övergångar skritt-trav och avsluningsvis lite galopp. Kändes sisådär må jag säga, men efter arbete i ca 20-30 minuter (mesta dels skritt) så kunde jag ändå hoppa av, nöjd med joggingpasset.  

Imorgon tänker jag försöka mig på att rida dressyr på hoppbanan. Med fokus på att rida framåt med rund form och ingen metmask-rygg!
På återseende!


// therre


Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards