Alla inlägg den 15 oktober 2011

Av Therese - 15 oktober 2011 18:59

Gårdagens ridpass raderar jag från och med nu: Zooooooop! (<-- ljudeffekt, ala Therre)
Dagens ridpass däremot vill jag komma ihåg länge! Lite markarbete och hoppning stod på schemat, om man nu kan kalla 30 cm hinder för hoppning? Men hursom hästarna lyfte alla fyra benen ovan mark och då hoppar dom, sååå hoppning it was!

Dagen till ära kom Andréa till hoppbanan med sin fyraåring Mojito aka Mojje. Nedan en bild på underverket som hoppade bättre än 2 st dressyrande 10+ åriga hästar (tillsammans!). Bilden är lånad (läs snodd!!) från Andréa´s facebook.


  Mojito
(som btw smakar skit när det intas i flytande form, aka drinken Mojito. Mojje är mest gullig  )


 Men det var inte bara Andréa som jag red med utan även Maddelito som hade Ganzy dagen till ära. Dom ser ut så här (bakifrån):


 

  Madde och Ganzy en fin vinterdag i januari 2011


Okej, en bild på mig och prinsessan också så har ni sett oss alla:


En bakifrån till när jag ändå är inne på temat


Då så, alla karaktärer presenterade eller nej, Andréa på bild också ja....



Så där!


Nu är alla presenterade så nu kan jag fortsätta. Alla nämda inga glömda   Dagens ridning bestod alltså av ridning på en styck stooooor ridbana med helt perfekt underlag(!), ett par bommar, några hinderstöd och en nervös mamma Agnete som assisterade med att lyfta/bära/rulla bommar åt oss.
Framridning i trav och galopp överbommar och sedan ett par travhopp över kryss och ett lite räcke. Andréa och Madde red även över banken. Riktigt kul att för en gångs skull få rida tillsammans alla tre! Så det ska vi försöka göra fler gånger.
Pica kändes väldigt fin att rida på idag, kunde ställa åt båda håll och hela hon kändes mjuk och fin. Skönt! Pica är ju ingen mästerhoppare men vi kom över hinder i både trav och galopp utan att bryta några ben. Tror nog Pica var väldigt glad över att få göra något annat än dressyra. Imorgon ska vi skritta ut tillsammans med Frida och Sessan, det är ändå fullt håll igång på anläggningen då det arrangeras hopptävling av annan klubb --> ingenstans att rida förrän till kvällen om man har tur.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards