Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Therese - 1 mars 2011 20:35

Igår måndag var L hos Pica och körde laser återigen. Hon undrade hur det hade gått och jag sa att Pica varit mer vild än tam, vildare än någonsin under mina snart två år som ägare   Så L sa att jag nu fick motionera henne på lämpligaste sätt utan att utsätta mig själv för fara. Sen kommer hon igen nästa måndag.


Så sagt och gjort, lämpligaste sätt på Pica är genom ridning så därför hoppade jag upp i sadeln idag. Skrittade fram på en pigg häst, fick hålla mig lite beredd för hon var allt lite på spänn. Tog tyglarna och inga vrångheter eller tjurigheter what so ever. Framåt i trav och likadant där! Kunde böja henne både åt vänster och höger utan minsta tillstymmelse till någon sorts vrånghet utan hon travade på fint framåt. Tog efter ett tag lite galopp, började med vänster och inte heller där några problem. Sist vi red och hade vänster galopp hade vi väldiga diskussioner om var de fyra hovarna skulle placeras och vilken sorts galopp vi skulle ha. Men idag helt vanlig vänster galopp! Höger precis samma där om än något rundare som alltid. Tog sedan lite skritt där jag böjde och sänkte henne lite extra, fick en riktigt fin rund form på henne. Framåt i trav och hon går splendid good! Kort och ihop, dock något dålig energi men när ryttare har valt att rida i skor så blir det lite halvdant. Men hon kändes väldigt bra och jämn i båda tyglarna. Så nu är hon tillbaka på riktigt!
Lite laserbehandling har verkligen gjort susen kan jag lova, oavsett om flera i min stall inte tror på det. Men jag gör det och har märkt tydliga resultat nu.


  


Imorgon får Pica en promenad igen eftersom jag inte hinner med stallet då det ska hinnas med både tentaplugg och grupparbete samt föreläsning på kvällen. Torsdag är det återigen tentaplugg och då blir det ridning igen. Fredag en tenta som på ett sätt ska bli skönt att bli av med och när jag kommer hem ska jag bege mig till optikern för att boka tid för synundersökning. Har den senaste tiden haft både huvudvärk, trötta ögon och lite som ansträngda ögon vid läsning så det är dags att kolla upp om det kanske är dags för mig att få glasögon(?). På ett sätt hoppas jag att det är något sådant, men är det inte det så är det ju stress som ger dessa symptom. Men det får helt enkelt framtiden utvisa.
På lördag anordnar vi lokal dressytävling och det verkar som att det blir en hel del funktionärer denna gång, jippie! Dock har vi lite problem med parkering då det är en stor kostnad att ploga på hoppbanan för att folk ska kunna parkera där. Men vi funderar vidare hur vi ska lösa det hela....
Nu en macka och lite tv innan det är dags för sängen.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards