Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Therese - 11 mars 2011 21:03

Wuuuuoops! Tiden rinner iväg, väldigt, väldigt fort. Onsdag är dagens som jag skrev sist och sedan dess har det hänt väldigt många saker. Tar det från början...
Torsdag hämtade jag tre stycken paket som jag beställt. Ett innehöll en skolbok, det andra ett par byxor som var way to stora och ett par skor som var som gummistövlar, blir helt enkelt ombeställning på byxor och ångerköp på skorna. I det tredje paketet låg min efterlängtade Eskadron-bag i marin/rött   


  


Denna har jag redan "flyttat in i" och stormtrivs redan. Ordning och reda och jag slipper rota i en hel rykthink efter sax, ryckkniv, man/svansborste. Alla saker på sin plats, perfekt!
När jag ändå var på stan inhandlade jag två nya man/svansborstar i svart och rosa.


  


Men mitt främsta besök på stan var en synundersökning pga min återkommande huvudvärk och ögontrötthet, varje dag den senaste tiden. Synundersökningen resulterade i att jag nu ska entra (läs)glasögon världen, två par glasögon, till priset av ett par, med minimal styrka är beställda och kommer till mig om ca två veckor. Jag hoppas innerligt att jag i fortsättningen kommer slippa denna huvudvärk och kan få hjälp utav dem (plus att jag faktiskt kommer passa i mina nya glasögon väldigt bra).


Ridningen i två dagar har varit botten! Igår torsdag så kändes allt helt värdelöst inget fungerade och min och Picas utveckling har backat ca 1,5 år känns det som. Vänster sidan är bara asträlig att rida i och jag har tappat en massa på dessa tre veckor av halv-vila. Sen så finns det fortfarande tendenser till vrångheter från Picas sida, genom att stanna upp emellanåt, genom att stanna upp och formligen vägra gå fram. Hon har ju kommit på att jag släpper på kraven när hon gör så och är ju inte dummare än att hon självklart utnyttjar detta för att slippa undan.
I morse red jag för Ola och fick konkret hjälp på vad jag måste göra och inte får göra. Jag måste träna upp min kvickhet i mina hjälper för att nå rätt resultat, att få kommentaren "Du är för klumpig!" är väl kanske inte den roligaste att få som dressyrryttare    Men inte blir jag ledsen för det utan jag tar emot och ger mig fan på att bli bättre och snabbare istället. Andra kanske skulle ha tagit emot och grämt sig över detta och ältat det hur länge som helst. Men not me, här ska det ridas och det ordentligt. Slut med daltandet!


Förutom en ridlektion i morse har det hunnits med en tripp till Karlstad där Färjestad Rid och Trav besöktes, där inhandlades ett par sådana här:


  


Så äntligen har jag inhandlat dessa skydd som jag velat ha så länge. Framme i kassan blev jag helt förvånad över att det blev så billigt. Men min överslagsräkning i huvudet var ju liksom lite fel kan man säga    Så nu kan jag slänga mina gamla ludd-skydd från Jacson, kardborren är helt slut och det är ett under att de sitter kvar vid ett ridpass.

Nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags för bingen.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards