Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Therese - 11 februari 2012 12:38

Att få rida andras hästar är något jag nästan alltid tackar ja till. Jag ser det som en ära att få rida någon annans häst, få rida någon annans ögonsten. Så jag tackar oftast ja till sådana erbjudanden. Men igår när jag hoppade upp på Pica igen efter en månads uppehåll så var det som att komma hem. Ingen annan häst kan ge samma lycka som min egen, så är det. Pica är för mig den fulländade hästen! Självklart ska detta ses relativt med tanke på att jag inte suttit på så många hästar egentligen. Men fram till idag är Pica hittills den bästa häst jag suttit på, kanske kan bero på att hon är "formad" efter mig och min ridning   Men det var ett lyckligt moment att få sitta på denna fulländade häst igen, även om det enbart skedde i skritt, så kändes det underbart!


Bästaste Pican   


Åh sommar!


Annars så har jag lagt upp en plan för mitt liv. Om ett år är jag klar med studierna! Då har jag pluggat i tre år och gått ut med Bachelor of Art with a major in Psychology and Criminology, dvs kandidatexamen inom Psykologi och Kriminologi. Dock låter det mycket flottare på engelska   Så då ska jag alltså träda ut i arbetslivet och därefter så har jag en annan plan som jag tänker behålla för mig själv. Men så ser det alltså ut. Om ett år ska jag alltså förhoppningsvis börja jobba inom ett område där jag kan tillämpa mina kunskaper jag skaffat mig på Örebro Universitet. Men sen kan mycket hända under ett år, jag hinner säkert ändra mig tiotusen gånger innan det blir årsskifte 2012/2013. Men en plan är alltid en plan och med en plan har man också ett mål man vill nå.


Om två veckor åker vi mot Götlabörg och Scandinavium där det ska shoppas! Både "vanliga" grejer och hästgrejer, sen ska det ses på lite hoppning och kür (<-- min personliga favorit!). Två veckor är för lång tid...

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards