Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Therese - 4 februari 2011 19:29

Pica är numera ordinerad till sjukhage och helt stilla i box efter tisdagens extrema hälta.
Igår torsdag fick hon springa på lite lina bara för att kolla statusen på henne och hon var ljusår bättre med hältan men fortfarande inte helt bra. Så nu är det bestämt i samråd med kunniga (dvs erfarna hästmänniskor) i mitt stall att hon får ha "boxvila" i helgen dvs sjukhage och sedan bara stå, ingen motion, och enbart pyssel samt massageborste. Sen ska hon kollas till veckan igen om hon fortfarande är halt. Är hon det blir det självklart samtal till kliniken för att boka tid, men först måste jag ge det lite tid eftersom det redan blivit 80% bättre på bara två dagar.

När Pica blir stående stilla mycket så har hon tendens att bli lite tjock i benen, så hon står med sina Back on track-paddar på båda bak över natten samt vanliga snabb-bandage på fram.
Inatt var första natten med Back on track som hon fick stå en hel natt och vilken skillnad det var redan! Så jag är sugen på att köpa ett par till frambenen också och sedan sälja de "vanliga", synd att BoT-produkter är så dyrt. Men spara pengar till en bra investering   

  


Så nu är det bara att vänta ut det hela. Kommer i vilket fall att ringa till equiterapeuten och be denna komma ut. Ska höra mig omkring ifall någon mer vill vara med också. Någon som läser och vill, hojta till! Läste ett gammalt inlägg och det är ändå ett år sedan som equiterapeuten var här sist. Så det är dags igen.


I övrigt så håller jag på och dör på min ena kurs som jag läser. Större tristess får man leta efter! Sen att jag får panik för att jag inte fattar något är ju en annan femma. Sjuuukt svårt och samtidigt så ointressant. Juridiken som är på Kriminologin känns ljusår lättare just nu. Men den vetenskapliga baskursen är ju något som ingår i mitt program och som måste läsas helt enkelt. Min fundering är hur man egentligen ska få mersmak på att läsa vid universitetet när man får börja med sådan tråkig och svår (i min mening) kurs. Jag har aldrig intresserat mig för vare sig historia eller samhällsvetenskap och det är just det som jag läser just nu. Politik, upplysningstiden, modernt samhäll, what?!
Nu ska jag äta mat och sedan se tv, all night long!

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards