Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Therese - 9 februari 2011 10:43

Lång tid sen det senaste inlägget, jag vet! Men det finns liksom inte så mkt att skriva om när man har sjukskriven häst. I helgen har hon ju fått vila helt och hållet. Pica tycker inte om att vila, hon vill väldigt gärna röra på sig i någon form. Men i måndags så fick hon äntligen komma ut och röra på sig i skritt för hand i ridhuset. Hon kändes riktigt jäkla pigg! Marscherade på för fullt och kände att minsta lilla händelse skulle kunna ha fått henne att sprätt iväg, men hon höll sig på mattan   


Igår fick Pica komma ut i det fria. En promenad på vägen fick det bli, vädret var strålande fint! Man får vårkänslor, dock är nog våren ännu långt borta eftersom det hade ramlat ned ytterligare två centimeter snö under natten. Men nu är iaf den värsta isen täckt så man kan röra sig utomhus igen.
Pica och traskade bortåt på vägen. Spänd och på tårna vill jag lova! Precis efter uppfarten till Lübeck har det varit lit översvämning över vägen. Denna har nu resulterat till en vallgrav på ca 2 dm bredd och ca 1 dm djup. Pica tyckte det var väldigt läskigt och det krävdes lite övertalning innan vi var över och påväg bortåt.


  

Iklädd sitt finaste täcke!


  

Snö-inspektion...


Gick bort till Fisksjötorp och där vände jag sedan hemåt med en häst som visade upp lite passage-liknande steg. På hemvägen var vallgraven ännu läskigare, men till slut insåg hon väl att hon måste över för att komma hem. En härlig tur ute i det vita snölandskapet!
Jag blev lite avundsjuk när jag läste på Natalja´s blogg att hon kunde rida på en 75% snöfri utebana! Jag vill också kunna rida utomhus igen, är trött på att behöva rida inom fyra väggar. För är man väl ute är det så halt och riskabelt att utöva någon snabbare gångart än skritt. Vintern kan ta slut från och med nu!


Imorgon ska Pican få springa på lina och förhoppningsvis uppvisar hon en ren, takmässig, schwungfull trav utan någon som helst tillstymmelse till hälta. Men det återstår att se. Nu ska jag sätta igång med lite läsning, försöker intala mig själv: Filosofi är roligt, superskojigt, det bästa jag läst hittills! Det går sådär kan jag meddela...
Pican får omvårdnad av Maddelito idag, känns skönt att man har så många olika runt omkring att fråga om hjälp när man behöver och samtidigt kan känna sig trygg med vem man än frågar.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards