Alla inlägg den 1 september 2011

Av Therese - 1 september 2011 09:56

Igår skrittade jag och Pica ut i över en timme i sällskap med Frida och Sessan. Och under den turen kom jag fram till att Pica är en väldigt, väldigt snäll häst egentligen. Sessan tog lite dans-steg här och var på vägen bortåt, så Frida fick mana på henne då. Pica gick lugnt i sin alldeles egna takt och bara lunkade på framåt. Jag kan sitta på långtyglar när vi skrittar för jag börjar lita mer och mer på Pica när vi är ute, i sällskap med en annan häst vill säga.
Sen på vägen hem när vi stannade till en stund för att prata lite med Svensson så var Pica mindre snäll. Dansade runt och backade, stampade med fötterna och skulle börja resa sig för att hon inte fick gå den lilla biten hem. Då blev jag lite förbaskad på damen!


 


Idag kör vi ett dressyrpass, hoppas på att vädret håller i sig så här fint hela dagen och även ikväll för då kan vi rida på dressyrbanan.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards