Alla inlägg den 20 september 2011

Av Therese - 20 september 2011 14:45

...nu verkar internet och livet vara på gång igen  


Inläggen har lyst med sin frånvaro dels för att internet inte fungerat som det ska och dels för att jag inte känt mig sugen. Känns som att det man skriver granskas av en massa ögon och sedan kritiseras och kastas i ansiktet ibland, känns inte så kul. Så jag får se hur jag känner i fortsättningen med bloggandet. Tiden får avgöra helt enkelt...


Pica och jag har (vad det verkar som) äntligen hittat tillbaka till varandra efter mer än ett halvårs hårt arbetande med att hitta flyt och samarbete igen. Årets tävlingar har ju gått (rent ut sagt) åt helvete. Tänkte lista årets resultat:


  • 3/4     LA:3 59,03 %
  • 21/5   LA:4 55,61 %
  • 2/7     LA:3 63,54 % (andra placering), LA:4 55,12 %
  • 6/8    LA:3 50,96 %, LA:4 52,92 %
  • 4/9    LA:3 56,45 %
  • 18/9  LB:3 64,24 %, LA:3 63,59 %

Man kan säga att det verkligen varit botten napp varje gång, har nog placerat mig sist eller näst sist i 6 av 9 starter iår. Men i söndags när vi var iväg på tävling hände det något. Pica var helt kanonfin på framridningen, ihop i formen, tryck i traven, en härlig takt osv. Precis så som hon ska kännas när hon är bra. I den första klassen som då var en LB var hon ultra spänd i hela kroppen, men jag lyckades än rida henne utan att det brast på något sätt. Betygen 6 och 7 hela programmet igenom, helt fantastiskt kändes det! I den andra klassen sedan var hon ännu bättre på framridningen och inne på banan var hon helt outstanding, om man nu jämför med hur hon känts de senaste tävlingarna detta året. Hon var dock väldigt trött men kämpade tappert hela programmet igenom och när vi gjort avslutningen av programmet var jag så glad! Pica hade varit superduktig och skötte sig hur bra som helst i programmet, det kändes som att det kvittade då om vi skulle få 50 % eller 70 %. Bara att rida hela programmet utan några krusiduller var en seger för mig. Att sen få se protokollet med hela 63,59 % kändes ännu bättre! Ett av våra bättre resultat i den klassen. Så nu känns det som att det börjar släppa på tävling och vi kan arbeta framåt igen, hemma går Pica redan på topp nästan varje dag   


Så nu ser jag ljust på tävlingar igen och tar sikte på att starta två tävlingar till detta året och sedan träna stenhårt i vinter och kanske debutera MSV C till våren istället.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards