Alla inlägg den 26 september 2011

Av Therese - 26 september 2011 15:20

I lördags for den av, Picas päls. Det är ju som sagt inte mycket men det gör en jäkla skillnad! Pica var förvånadsvärt snäll att klippa den här gången, tror hon börjar vänja sig vid både ljudet och känslan. Kunde klippa nästan fina linjer vid benen och så är hon klippt under hela magen iår och inte bara "det-som-gick-att-komma-åt-mellan-de-fäktande-bakbenen".


Igår söndag red jag ett riktigt arbetspass i ridhuset. Fick dra av en sko i fredags då ena tåkappan var på väg in i hoven. Så då får man snällt hålla sig inne fast man bra gärna skulle vara ute och rida nu när det inte regnat på flera dagar = bra underlag ute! Men åter till ridpasset. Tog pelhamet för att kunna rida igenom Pica lite extra och hålla henne i schack, dvs ingen bulldozer. Red mycket lösgörande arbete såsom öppnor, skänkelvikningar, volter osv. Fungerade hyfsat bra, Pica var lite mer trilsk i vänstersidan än höger, men efter ett par öppnor i början av ridpasset så släppte hon till fint där med. På slutet kände jag lite extra på den samlade galoppen och jisses vad hon kändes fin, det gäller bara att jag rider som jag ska. Efter galopparbete med övergångar mellangalopp-samlad galopp travade Pica hur bra som helst!! Då fick hon avsluta sig i låg, rund form och sen en massa klappar givetvis! Duktiga, duktiga Pica  


Idag fortsätter vi med en skänkelvikningsövning som jag red ett par gånger med Famor. Skänkelvikning in till kvartslinjen med ett avbrott/igångsättning innan man når linjen respektive väggen igen, mycket kortfattad förklaring  

På återseende!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards