Alla inlägg den 29 september 2011

Av Therese - 29 september 2011 12:47

Rubriken syftar inte på hovslagar-yrket utan syftar på helskodda och oskodda/knäskodda ridbyxor, vad är egentligen bäst? Självklart är det väl upp till var och en, men vad känner majoriteten för som läser min lilla "anonyma" blogg?


Vad ska det vara helskodda eller oskodda ridbyxor?

 

 vs.  

 

(Båda bilderna hämtade från Hööks hemsida)

      

Jag själv har tidigt i mitt ridande varit helt inne på helskodda, för att gå över till oskodda när inga helskodda längre passade mina vader. Sen har jag i flera år varit helt inne på att oskodda is the shit tills jag i veckan provade ett par av mina (gamla!!) helskodda ridbyxor. Så jag känner mig för tillfället lite kluven i frågan. Tycker ändå att de helskodda gav en bättre, fastare känsla i sadeln och underlättade nedsittningen. Men som sagt, fortfarande kluven!


Idag har Pica och jag tränat. Och med dagens ridpass så fick jag verkligen känna på varför jag verkligen älskar Pica oavsett hur dåligt det går vissa dagar (eller hela detta år typ!), för idag visade hon verkligen varför hon varit värd allt slit. Så här fin som hon var idag, från första travsteg, har hon inte varit på huuuur lääääänge som helst. Underbar känsla! Hela ridpasset bara flöt på. Pica var stadig i formen, hade en fin framåtbjudning, härlig takt och jag kom ned i sadeln och kunde rida. Vi red öppnor och slutor som om vi inte gjort något annat, enkla byten där vi fick till gôr fina vänster-fattningar. Allt var bara helt underbart! Visst var det väl ett riktigt svettigt ridpass men vad gör det när man nummer ett sitter på världens finaste häst och nummer två verkligen hittar samhörigheten  


Nu ska jag kasta mig in i den akademiska världen och plugga stenhårt ända fram till kvällen. I helgen är det ju dags för en tripp ner till Ullared och då blir det minsann inte mycket pluggat, det är ju semester ta mig tusan  

På återseende!


// therre  

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards