Alla inlägg den 23 april 2009

Av Therese - 23 april 2009 12:13

Sitter nu på trappen hemma och njuter av det underbara vädret vi har idag. Sol och många varmgrader!

På morgonen har jag idag städat hemma, dummsugit och moppat golv. Sedan åkte jag till Lidl för att köp blommor till ridskolan och dricka till mormor och morfar. Men inga blommor fanns det utan det blev endast dricka som inhandlades. Därefter åkte jag till Hund och Katt Proffsen för att hämta sponsor grejer till tävlingen, fick tre st betfor säckar som vi ska ge ut som extra priser på söndag. Hon ville även sponsra våran ponnyhoppning i maj, så jag får åka dit senare och hämta sånna grejer. Efter det åkte jag till Kronhallen och handlade lite grejer så jag kan laga mat och hittade även underbara jordgubbar som jag mumsar på förfullt nu. Det är ju högtid att börja vänja sig nu för till sommaren brukar det bli en sisådär halv liter om dagen.

I em ska jag ha en teorilektion på ridskolan, får bli cykeln ut idag. Ingen promenad idag utan mina fötter eller rättare sagt tår behöver vila, skoskav!


Imorgon är det dags för provridning nr 4. Ett dressyrsto f 00, e Nostradamus. Super fin på bilden som jag sett, ljus fux med vit man och svans, tror jag, stor bläs och vita tecken på benen. Den är tävlad msv så den verkar ju riktigt bra iaf, men som alltid frågetecken som man måste kolla upp och sen ska ju jag och hästen passa ihop. Får se om jag kommer ihåg att ta en bild på denna häst då. Så mamma, jag och Andréa drar iväg vid lunch imorgon med destination Uppsala.


Nu ska jag njuta av vädret och mina jordgubbar ha det!


// therre


Fia hittade något mer intressant än kameran :P














Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards