Alla inlägg den 25 april 2009

Av Therese - 25 april 2009 18:27

Igår var det dags för provridning 4.

Det blev en kvällsprovridning, men vad gjorde det i det underbara vädret. Kändes som sommar, underbart!

Men tillbaka till huvudämnet. Hästen var ett sto f 00, e Nostradamus. Fin musklad kropp och lagom stor och välbygd. Fin färg lite åt det ljusare fux hållet samt som jag trodde vit man och svans. Super fin!

Hon var riktigt välriden, super härlig takt mässig trav och galopp. Men den samlade skritten var det stora frågetecknet när jag åkte dit. Men var ju tvungen att titta på henne. Men skritten var super knepig och efter lite konfererande med Lina, Madde E och Ola har jag kommit fram till att jag ska leta vidare. Ägaren var dessutom inte villig att röntga och då blev jag lite avvaktande redan där på varför? Men i övrigt en super rolig häst för någon som vill ha en allround häst. Men rätt till viss del för mig men inte för det priset helt enkelt. Så det blir till att leta vidare.

Ska ringa på två stycken imorgon får det nog bli lördag kväll känns lite fel. Men en 6-årig valack e Cornetto och sedan ett dressyr sto f 00. Så får se vad det är för några. Önska mig lycka till!


Imorgon är det dags för första omg av div 3 ponnydressyr. Som lagledare ska jag självklart med och coacha mitt lag till förhoppningsvis seger, all lycka till dem! Jag kommer vara så nervös.

Men nu vankas det grillat och potatisgratäng, ha det i vårvärmen!


// therre 

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards