Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Scandinavium

Av Therese - 27 februari 2011 13:09

Gårdagen började okristiligt tidigt nämligen 04.20, upp för att göra mig i ordning, packa det sista och sedan mot busstationen för att hoppa på bussen. Reseledare som jag var kontrollerade jag att alla som skulle med var med, avbock via en lista. Därefter blev det avfärd mot Göteborg och Scandinavium!
Hela resan ner roades jag av övertrötta tonåringar och Madde samt Andréa. Ca 9.30 var vi på plats vid Scandinavium och jag, Madde och Andréa entrade mässan. Ett mycket bra val att klara av den det första vi gjorde, lungt och stillsamt. Inhandlade mitt Back on Track ryggbälte, som jag skall inviga idag.


  


Såg en massa fina grejer men inget som skrek "MÅSTE HA!!!" så det enda jag inhandlade på mässan var detta ryggbälte. Andréa och Madde gjorde båda superbra och fina fynd. Andréa fick äntligen sina efterlängtade röda ridbyxor, som hon har tjatat!!

När vi kändes oss klara och mina blåsor på fötterna hade börjat göra entré gick vi till Hard Rock för att äta mat. Började med en drink, kl 12.08


  

Bahama Mama och Strawberry Daiquiri x 2


Avnjöt sedan en god hamburgare i sällskap med självaste Elvis Presleys tröja.


  


Mätta och belåtna och efter att Madde skrikit "Håll käften" av misstag till en bäbis, så gick vi ut på Göteborgs snöfria(!) gator med destiantion Tom Joule´s butiken. Den var av en liten besvikelse när vi hittade den och kände mest på lite kläder. Ut igen och en liten sväng på stan. Jag hittade min drömaffär Vagabond! Vagabond-skor i en hel butik det var som att vara i himmelen! Klämma känna lite grann och sedan in i nästa butik som var Helly Hansen där det var upptill 50% rea så jag inhandlade en fin och varm mössa inför kommande kyla (nästa år!).


       


Roade oss en stund inne på Buttericks med att prova hattar, dagens roligaste stund! Vandrade bort till hamnen för att kolla på något sorts pariserhjul, dyrt var det, så vi gick istället till 4-gott för att köpa godis. Och godis fanns det, godis från golv till tak i hela butiken som var rätt så stor. Har aldrig sett så mycket godis i hela mitt liv! Helt överväldigad och hittade en massa nostalgi-godisar som exempelvis S-märken som vi alltid värmde i mikron på ridskolan förr.
Tog spårvagnen tillbaka och in på mässan en sista sväng. Hittade några OS-pannband som klämde på. Fanns ett med beige och ljusbruna stenar som var väldigt fint, samt ett med röda och vita. Tål att tänkas på inför framtida inköp...
Kvällen avslutade med 1.55 hoppning och Kür, många fina hästar och många trötta Karlskogingar som sedan satt på bussen hem 23.15 Anlände hem ca 02.15 och var i säng kl 03.00, efter mycket trevlig dag!


Vaknade idag upp först kl 10, men somnde sedan om till 12.30 Är nöjd med mina inköp även om det inte var så många. Jag sparade pengar och kan istället köpa ett par nya "vanliga" skor och fortsätta fundera på vad jag vill ha för färg på mitt OS-pannband. Ludd-skydd ska jag nog köpa ifrån Färjestad då de är billigast där.
Nu ska jag vänta på lite mat och i em åker jag mot stallet där jag hoppas jag kan få släppa min vilda fyrbenta vän i ridhuset så hon får rasta av sig.

På återseende!


// therre

 
 
Aramis - En dressyrblogg

Aramis - En dressyrblogg

28 februari 2011 10:12

Ni verkar ha haft en riktigt härlig dag! Precis som jag! Kram :o)

http://aramise.bloggagratis.se

Therese

28 februari 2011 11:46

Ja det var helt kanon :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese - 12 januari 2013 23:11

Ett livstecken från mig till ni 10-15 tappra som klickat er in här varje dag, jag ska ge er ett nytt hopp om min återkomst i bloggvärlden!   Byter bloggportal och lämnar bloggplatsen, men Therre-bloggen får finnas kvar som ett fint minne      ...

Av Therese - 29 november 2012 17:40

Mina dagar den senaste veckan har tillbringats i liggande ställning. I fredags när jag hoppade upp på Pican orsakade jag det värsta ryggskott jag varit med om!! Så nu med starkare smärtlindring, hjälp från massör och sjukgymnast är jag åter på benen,...

Av Therese - 21 november 2012 12:43


Ibland får jag sådan djupa tankar om livet och allt runt omkring,  just nu fick jag en sådan tanke...   Jag skulle vilja ha en massa, massa, massa pengar, kunna klä mig moderiktigt, kanske till och med vara en modeikon? Ha tiden och pengarna till...

Av Therese - 20 november 2012 08:44


Nu har jag överlevt ett ryggskott till! Skrev i lördags att jag hade ont i ryggen, tro fan det när jag på kvällen knappt kunde gå än mindre bära något överhuvudtaget. Dum som jag är (eller envis?) klättrade jag upp på Picas rygg för ett ridpass, inså...

Av Therese - 17 november 2012 10:40


Min rygg håller på att säga upp sig! Har haft känningar ett par dagar men kört på som vanligt ändå, det som inte dödar det härdar är ju mitt motto. Men när jag inte vågade sitta ner i sadeln i trav i torsdags och halvsatt i sadeln i fredags så bör ja...

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards