Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Therese - 1 maj 2011 11:39

På fredags eftermiddagen begav vi oss av mot El Stockholmo med destination Tumba och Ida. Vi bestod av moi, Maddelito, "Andréa partner in crime" och Ami-"en snickers på det!". Smärtfri bilresa hela vägen mot Stockholm med ett snabbt matintag på Max där Ami lyckades spilla dricka i hela knät. Strax före sju rullade vi in på gårdsplanen där vi skulle bo. Ett snabbt toabesök och skjuts ned till pendeltåget som skulle ta oss till T-centralen för att sedan ta spårvagn mot Gröna Lund. 20.10 entrade vi Grönan efter ett trevligt bemötande av en härlig farbror, ett väldigt otrevligt obemötande av grinig kärring, trevligt bemötande av farbrorn och sedan en glad tjej som till slut kunde ge oss åkband och inträde på Grönan. Madde, Andréa och Ida tog sig snabbt, snabbt mot Insane som dessvärre var stängd så de åkte istället någon berg-och-dal-bana. Ami och jag tg oss en tur runt på området istället. Karuseller är inte vårt bästa...
Avslutade Grönan-besöket med att besöka Lustiga Huset som mer var stressigt pga mycket folk än roligt. Fick känna på lite halv panikångest när man skulle avsluta med att åka matta ned för en rutschkana, men jag överlevde!

Efter våra 50 minuter på Grönan (snabbaste visiten ever!) åkte vi intill stan med destination Hard Rock Café (vad annars liksom?!), gick i vad som kändes år och till slut hittade vi fram. Strawberry daiquiri och lite mat.


 

Bild från HRC i Göteborg


Satt sedan kvar på HRC ända till klockan halv ett och snackade, love my friends! Sällskapade även med en av Idas nyvunna vänner från Sthlm, riktigt trevlig prick. Sedan blev det tunnelbana mot T-centralen och pendelen hem till Tumba. Halv tre låg vi alla sovandes!


Lördagen hamnade vi från början en timme efter utsatt planering, men vad gör det när man är på semester liksom? Åkte vid elva mot Naturhistoriska Riksmuseét för att kolla utställning och besöka Cosmonova. Filmen på Cosmonova hette "Deep Sea", lite av en besvikelse då den inte alls var lika häftig som den jag såg när jag var där när jag gick i sexan. Men ändå kul att få se djur man inte visste fanns. Efter filmvisning besökte vi museéts alla olika utställningar, Sveriges natur, Polarlivet, Människans utveckling, Människans Sinnen. När vi kändes oss nöjda besökte vi turist shoppen där jag och Madde gjorde fina inköp av nyckelringar, Madde ett armband till kanonpris(!), jag två magneter. Sen mot staden för intag av föda och besöka diverse affärer.
Mitt bästa köp är helt klart mina nya fina skor. Såg dem första gången hemma på Bergqvist men då fanns ingen storlek att prova och jag kände att det var onödigt att kassörskan skulle beställa hem när jag ändå inte  var säker på dem. Men sen har jag funderat och funderat på dessa skor, sett dem igen i Örebro där jag provade men då kändes de inte så sköna. Men igår i Stockholm blev det besök i Vagabond-butiken ( mitt himmelrike!), då provade jag dem igen och denna gång var det som om de var gjutna på mina fötter. Så nu är jag glad ägare av dessa:


 

I´m in love!


När vi var nöjda på stan tog vi pendeln tillbaka till Tumba igen där packning av bil och städfinish av lägenheten gjordes och sedan bar det av hemåt.
Vi lyckades med en fin felkörning som gjorde att vi hamnade i Nyköping, vilket gjorde att de till slut tog 4,5 timmar att köra hem från Stockholm. En resa som annars tar ca 3 timmar. Men vad är en roadtrip utan felkörning?   

Halv ett låg jag i min egen säng och sov skönt hela natten. Vaknade idag upp när klockan ringde dock fortfarande lite trött i ögonen. Kanske kan bero på att mitt monster till häst tacklade omkull mig igår när hon skulle få gå ut i hagen, nacken/halsen och alla dess muskler är inte som de ska kan man säga.


Nähäpp, lite uppdate på bloggar och diverse innan lunch och sedan mot stallet lite tidigare än jag tänkt eftersom jag tydligen hade insläpp. Tur att Synnöve påminde mig.
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards