Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Therese - 19 maj 2011 13:28

Äntligen lite tid och lust för ett blogginlägg. Pica har fått gå på en uteritt och två dressyrpass sen sist.

Uteritten blev tillsammans med Angie och Luna. Det gick as-snabbt! I sista biten av masten-backen så kände jag hur hela Pica tog i, härlig känsla! Något annat som var härligt var att vi fick till (vad jag tror!) ett rent byte från höger till vänster, som vanligtvis är det svåra hållet. Detta gjorde helt på hjälpen vilket verkligen gjorde mig överraskad och glad. Men sen ville inte Pica bjuda på några fler utan när jag försökte så fick vi bara någon sorts korvgalopp.


 


I måndags hade jag fokus på att rida igenom henne ordentligt. Det var ingen lätt match men när hon väl lyssnade och accepterade mina hjälper så blev hon så där superbra, med luftiga steg och ordentligt tryck i bakkärran.
Tisdag fick hon vila då jag spenderade 12 timmar i Örebro för att göra klart ett grupparbete. Och onsdag blev det dressyr igen, också med fokus på lösgjordhet, helt enligt min planering. Motstånd återigen, ville inte ta skänkeln eller galoppera som hon skulle. Så till slut blev jag så frustrerad att jag sket i galoppen och red trav-öppnor på fyrkanten och ett par skänkelvikningar längs med diagonalen, hela tiden fokus på att hon var kvar i formen och framåt för skänkeln. Och helt plötsligt med lite extra fokus på mina egen sist så gick Pica återigen sådär bra! 3 gånger har vi nu lyckats få till det på egen hand, det känns väldigt bra!


Så idag ska Pica få skritta ut och imorgon blir det fokus på lite programträning inför lördagens tävling. Sen ska Pica få en lite längre vila på ca 5-6 dagar eftersom hon behöver få återhämta sig lite nu efter att ha gått rätt så hårt ett tag. Även den vuxna hästen behöver få vila och även ryttaren   


Nu ska jag fortsätta med lite bloggupdate eftersom det känns bra mycket mer nödvändigt än att plugga.
På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards