Alla inlägg den 2 december 2009

Av Therese - 2 december 2009 14:18

Mini-semester har jag nu haft i tre hela dagar. Den började i söndagsmorse klockan 04.50 då jag steg upp för att sedan infinna mig på ridskolan 05.30 för avfärd mot Stockholm/Globen.
Vi anlände klockan 08.20, dvs nästan en hel timme innan den egentliga tid vi hade behövt vara där. Men bättre förtidigt än för sent. På de 40 minuter vi hade (Jag, Andréa, Cassie och Rebecca) innan vi skulle entra annexet så utforskades Globen gallerian som var stängd, men vi kunde iaf hitta till Ica.

När väl Annexet öppnade så var vi inne och knallade runt. I princip helt tomt på folk, så sköööönt! Ingen trängsel eller något! Vi gick och gick, Andréa köpte saker först, ett golden stripes-skritt täcke, jag blev nummer 2 med en dunväst från Jacson. Men det bästa med hela dagen var när vi hittade mitt mintgröna Bucas Cooler. Det var en euforisk känsla att äntligen få hitta ett i storlek 145 cm efter att ha letat land och rike runt men utan framgång. Men när Andréa höll upp det framför näsan på mig så var det ett lycko-moment! Jag hade kunnat åka hem redan då, min dag och lycka var ju redan gjord. För en mer utförlig recension om Globen hänvisar jag till Andréas blogg.

Övriga inköp för dagen var ett schbrak från Agria, tävlingsmapp och en ny borste av perfekt "hårdhet".

Dagen avslutades hemma i sängen klockan 02.00, då var jag trött!


Måndag var det till att gå upp och äta frukost och sedan packa, för denna dag var det ju dags att bege sig söder ut i landet med destination Ullared.

Vi (Jag, mamma, Lotta och Lindha) var alla inpackade i bilen klockan 11.30 Klockan 16.45 var vi framme i Ullared och vi entrade på en gång. Mycket folk var det trots att alla som åkt ner via bussresor redan åkt hem. Men det spenderades ca 2 timmar inne på Gekås, innan vi betalde och gick ut. Billigt blev det, handlade för endast 500 kr! Därefter blev det pizza och sen gjorde vi det roliga kollade på "Ullared" i Ullared, haha!

Dag 2 i Ullared spenderades självklart inne på Gekås, även denna dag slutade billigt. Men eftersom det är i princip samma grejer jämt och man nu har gjort två resor dit om året de senaste 6 åren så har man ju blivit lite av ett proffs på vad man behöver och inte. Men som jag sa innan var jag duktig och köpte inget som jag inte behövde.

Så efter att ha fyndat i 2 dagar så fick jag med mig ett vintertäcke, ett fleece med gjordar, grooming bag, ridbyxor, stallväst, stickade ridstrumpor, en grimma till Pica och en till Putte, martingal, en stickad tröja, lite hudvårdsprodukter, en mapp för framtida studiematerial, sen säkert något mer som jag glömt bort. Inga schbrak med hem då de jag ville ha inte fanns i rätt storlek.


Så efter 3 dagars shoppande så är jag nu nästan pank, inga mer köp eller utgifter mer än julklappar blir det nu. Måste spara pengar till Scandinavium nu, endast 3 månader kvar!

Efter 3 dagars shoppande har jag nu även lite häst-abstinens, inte besökt ett stall på tre dagar! Så idag ska jag åka dit och pussa på Pica och rida. Har inte ridit Pica sen i fredags och på söndag är det ju KM så vi ska träna mycket på programlinjer nu fram till söndag. Idag kan det dock kanske behövs ett ordentligt lösgörningspass, men man kan ändå rida program linjer för det. LB:1 och LA:1 ska ridas på söndag och jag hoppas verkligen vi kan prestera trots min onda rygg. Men jag ska spara nedsittningen i trav tills på söndag.

Nu ska jag packa ihop allt som ska med till stallet.

På återseende!


// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards