Alla inlägg den 8 december 2009

Av Therese - 8 december 2009 18:42

Min tisdag började med ett besök hos frisören. Jag hade bestämt mig att jag ville ha mer rött än brunt i håret, nu snackar vi inte rött utan rött i mina mått mätt. Sen ville jag ha lite tjockare lugg eftersom den jag hade bestod av typ tre strån.

Meddelade detta direkt och efter 2 timmar så såg jag ut precis som jag tänkt mig. Tänk att jag hittade en frisör som kan tolka mina tankar/ideér till verklighet, bättre kan man inte ha det!


Efter klippningen så tänkte jag göra en tripp på stan för att kolla på julklappar. Men jag gav snabbt upp när jag kände att jag började få ont i ichias. Men hittade en fin klänning som jag kanske kan ha på framtida fester. Ska åka till Örebro nästa vecka och kolla om det kanske finns andra fina där inne innan jag bestämmer mig.


På eftermiddagen idag så var det ju mitt besök hos läkaren. Fick gå in i undersökningsrummet direkt och beskriva mina problem. Jag beskrev dem noggrant för att få med allt. Sedan blev det undersökning med böjning av benen, reflx-kontroll och känselkontroll. Kändes nästan som en besiktning.


Läkaren beslutade att jag ska få gå på en magnetröntgen för att kolla om det ev kan vara diskbråck.


Så efter undersökningen fick jag gå och lämna ett blodprov för att de skulle kolla så jag inte led av någon njursjukdom eller något annat som kunde ge problem vid MR. Sen fick jag gå.

Känns lite läskigt att behöva röntga men ändå skönt att kanske kunna få svar på vad det är för problem. Dock så hoppas jag på att det inte är diskbråck utan är enligt Patricia's teori en spänd muskel kring ichias, men framtiden får visa det. Hoppas på att jag kan få en tid för röntgen snart!


Efter läkarbesöket begav jag mig mot stallet där Pickis skulle ridas. Fick till ett rätt hyfsat pass måste jag säga med tanke på att jag knappt hade ont idag, jippie! Okej, visst kände jag av en viss smärta men eftersom smärtgränsen höjts avsevärt senaste halvåret så var det nästan en obefintlig smärta under dagens pass. Pica kändes lite seg idag, så jag red många övergångar och rätt så light arbete idag med mycket fokus på hörnpasseringar och rakriktning, avslutade med ett par skänkelvikningar i trav.


Nu ska jag se på tv, det är ju trots allt tv-tisdag idag och jag är för engångsskull hemma före klockan 20, wihoo! Så tv-tisdagen börjar med Biggest Loser följt av Ugly Betty, Desperate Housewives och sist som avslutning Hell's Kitchen.

På återseende!



// therre

Presentation

Omröstning

(Är en härm-apa på min kompis Andréa så jag snor hennes magnefika!) Vem är du som läser min blogg egentligen?
 Hästluktande kompis
 Hästluktande spion
 Kompis som inte luktar häst
 Spion som inte luktar häst
 En som bara ramlade in

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Från arkivet

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag läser

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna en rad eller två


Ovido - Quiz & Flashcards